28 kwietnia 2023

Zmiana zawodu: wirtualna asystentka historia Moniki Materkowskiej

Wirtualna kawa

Po warsztatach będziesz mogła z czystym sumieniem podjąć decyzję czy chcesz się rozwijać jako wirtualna asystentka, ale może się też okazać, że to droga zupełnie nie dla Ciebie.

Program edukacyjny

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

Pakiet umów

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

MENTORING INDYWIDUALNY

Spotkania na żywo w formule 1:1 sprawiają, że moje klientki sprawnie i skutecznie zostają aktywnie działającymi wirtualnymi asystentkami i mają płacących klientów.

Konsultacja 1:1

Zatrzymałaś się w miejscu i nie wiesz, co warto zrobić dalej? Umów się na konsultacje z mentorką wirtualnych asystentek.

Warsztaty: STEP1

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście. 

Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - kliknij tu. 

 

Zobacz poniżej jak mogę Ci pomóc:

Jeśli nie możesz słuchać, ani oglądać poniżej znajdziesz podsumowanie — nie jest to pełna transkrypcja.

 

 

Jak to się stało, że zdecydowałaś się na przekwalifikowanie?

 

Monika Materkowska: Tak jak w wielu przypadkach, kiedy byłam na macierzyńskim, zdecydowałam, że nie chcę już pracować w korporacji. Chciałam spędzać z rodziną więcej czasu, nie martwić się, czy zdążę po dzieci do przedszkola albo żłobka, co zrobię, jak dzieci będą chorowały. Wtedy zaczęłam szukać pomysłu na siebie. Znalazłam w internecie artykuł o zawodzie wirtualnej asystentki, w którym polecany był kurs. Kurs trwał 2 miesiące i przygotował mnie do startu w tym zawodzie.

 

Jakie miałaś obiekcje, pytania, wyzwania, bądź wizje siebie jako wirtualnej asystentki?

 

Na początku widziałam siebie jako typową asystentkę administracyjną, która zajmuje się mailingiem, fakturami, skrzynką mailową, z zadaniami z obszaru concierge, czyli zakup biletów, rezerwacje itp. Wynikało to z tego, że pracując w korporacji, byłam asystentką i takie właśnie miałam zadania. Natomiast czas pokazał, że asystentka może też wykonywać inne zadania, nie tylko administracyjne.

Wyzwaniem dla mnie było przestawienie myślenia o sobie jako o pracowniku, a kliencie jako o moim pracodawcy. Wydawało mi się, że to klient wyznacza co, gdzie i kiedy mam robić. Kiedy udało mi się to poukładać, relacje z klientami bardzo się poprawiły.

 

Czy korzystałaś z jakiegoś wsparcia w przekwalifikowaniu? Czy to były formy płatne, czy bezpłatne?

 

Pomógł mi 2-miesięczny kurs przygotowujący do zawodu wirtualnej asystentki. Pokazywał aspekty tej pracy, ale pokazywał też jak założyć działalność gospodarczą, jak pozyskiwać klientów, jak konstruować umowy. Ponadto kupiłam jeszcze kompleksowy kurs z WordPressa i kurs MailerLite. Korzystałam też z mentoringu, w czasie którego omawiałyśmy bieżące problemy. Dzięki tym spotkaniom zaoszczędziłam sobie dużo stresu i niepewności. To była świetna decyzja, aby wejście do branży rozpocząć od mentoringu 1:1.

 

Jakie były Twoje pierwsze współprace i czego one dotyczyły?

 

Pierwszą moją klientką była koleżanka, pomagałam jej w założeniu strony internetowej, przy składzie e-booka, przy zakładaniu newslettera, czyli mogłam wykorzystać zdobytą na kursach wiedzę.

Przy kolejnej współpracy miałam zadania z zakresu mediów społecznościowych, publikacja postów, przygotowywanie grafik, wirtualna recepcja.

 

Czy Twoja oferta zmieniła się w porównaniu do tego co było na początku? Z czegoś zrezygnowałaś? Coś dodałaś?

 

Bardzo się zmieniła. Przestałam się zajmować zadaniami administracyjnymi, copywritingiem, mediami społecznościowymi. 

Obecnie specjalizuję się w zadaniach technicznych, takich jak postprodukcja podcastów, montaż wideo.

 

Czy możesz powiedzieć jakie błędy popełniłaś i na co początkująca osoba powinna zwrócić uwagę?

 

Nie polecam uczenia się zadań na klientach. Miałam taką sytuację, że zgodziłam się prowadzić Instagrama dla klientki, niestety obie strony nie były zadowolone z tej współpracy i szybko się ona zakończyła. 

 

Czy pamiętasz jakieś momenty przełomowe?

 

Taki moment trwa właśnie teraz. Po pierwsze dlatego, że on się zbiega z pierwszą rocznicą założenia mojej działalności. Poza tym przełamuję swoje bariery wystąpień. Z drugiej strony, czuję, że to da mi kopa do działania.

 

A czy miałaś chwile zwątpienia? Jeśli tak to jak sobie z nimi poradziłaś?

 

Niedawno miałam takie chwile, ponieważ brakuje mi bardzo kontaktów face to face z innymi ludźmi, zatęskniłam za pracą na etacie.

Czasami pojawiają się wątpliwości kiedy są problemy, np. niezapłacona na czas faktura czy problemy związane z prowadzeniem działalności, kiedy trzeba coś wyjaśniać z urzędem skarbowym czy księgową. Te problemy są nieuniknione i trzeba się z nimi zmierzyć. Wtedy przypominam sobie, po co to robię i co mi to daje. To mnie motywuje.

 

Jest coś jeszcze, co chciałabyś powiedzieć, a o co Cię nie zapytałam?

 

Chcę powiedzieć, aby nowe osoby się nie bały, pracy jest bardzo dużo. Wirtualna asystentka to jest zawód przyszłości. Jeśli dobrze ta osoba się przygotuje, jeśli będzie miała strategię działania, jeśli będzie wiedziała do kogo i z czym chce wyjść, to na pewno sobie poradzi. Proponuję spisać sobie wszystko na kartce, to co już ta osoba umie, czego chce się douczyć, zrobić odpowiednie kursy i zacząć działać. Nie bać się i być pewnym siebie. Przestrzegam przed tym, aby nie zaniżać cen, bo to powoduje frustrację.

I uważam, że dobrze mieć swoją stronę internetową, to daje nam przewagę nad konkurencją, która takiej strony nie ma.

 

 

Bądźmy w kontakcie z Moniką

 

https://monikamaterkowska.pl/

https://www.facebook.com/monika.materkowska.77

https://www.instagram.com/projekt_asystentka/

https://www.linkedin.com/in/monikamaterkowska/

 

 

Mam nadzieję, że znalazłaś w tym odcinku coś dla siebie.

 

 

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi odcinkami i innymi informacjami - kliknij tu i zapisz się do newslettera.

 

 

A jeżeli potrzebujesz bardziej namacalnego/realnego wsparcia w realizacji swoich planów — zapraszam Cię do zapoznania się z moją ofertą — KLIKNIJ TU

Monika Materkowska

 

Techniczna wirtualna asystentka, koordynator projektów, zdalne wsparcie biznesów online. Specjalizuje się w zadaniach technicznych, montuje filmy i podcasty, tworzy strony sprzedażowe, ustawia newslettery, automatyzacje oraz lejki sprzedażowe. Stuprocentowa minimalistka, w pracy konkretna i zaangażowana. Z powodzeniem łączy macierzyństwo z prowadzeniem własnego biznesu. Miłośniczka slow life, dobrego kina i powieści kryminalnych.

Chcesz być na bieżąco - zapisz się do newslettera

.

Zapraszam Cię do odsłuchania nagrania z konferencji dla freelancerów i wirtualnych asystentek. Monika Materkowska odpowiedziała na moje pytania o to, jak to się stało, że zdecydowała się na przekwalifikowanie zawodowe, na zmianę zawodu i skąd pomysł na wirtualną asystę.

 

 

OBM Elżbieta Nieradko 

ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa

NIP: 5213641211

e-mail: elzbieta@nieradko.pl

rozmowa telefoniczna

 

 

 

@2010 - 2023 Copyright by Elżbieta Nieradko.