@2010 - 2021 Copyright by Elżbieta Nieradko.

QA: Czy osobiste konto na Facebooku jest koniecznością w zawodzie wirtualnej asystentki?

Często dostaję pytanie (głównie od osób zainteresowanych pracą jako WA), czy trzeba bywać w mediach społecznościowych. Czy jest to wymóg i czy bez tego można działać z powodzeniem jako wirtualna asystentka. 

 

Jak rozmawiam ze swoimi znajomymi, pytają się mnie, jak wygląda ta moja praca on-line.

Jak się szuka klientów?

Jak docieram do potencjalnie zainteresowanych?

Czemu „szczerzę się” do tego komputera?

 

Odpowiadam im wtedy, że praca online, czy w ogóle przebywanie w świecie online, świecie biznesowym online dodajmy, to taka alternatywna rzeczywistość. Trochę jak w Matrix’ie.

 

To, co działa w świecie pracy stacjonarnej, biznesu stacjonarnego, to też ma swój odpowiednik on-line.

 

Im większe znaczenie zawodowe chcemy mieć w życiu realnym, awansować, rozwijać się i w konsekwencji coraz więcej zarabiać, znajdować coraz lepszych partnerów biznesowych, tym bardziej powinniśmy „bywać”. W świecie biznesu takie „bywanie” nazywa się networkingiem. I to bywanie ma swoje odzwierciedlenie również w świecie online’owym. Im częściej pojawimy się tam, gdzie jest nasza grupa docelowa, tym większe mamy szanse na znalezienie ciekawej współpracy i dobrego partnera biznesowego/klienta. Im lepszych porad udzielamy, tym bardziej dajemy się poznać jako specjaliści w danej branży, a co za tym idzie, tym większe stawki (specjalistyczne) możemy oferować.

 

 

Jak zatem możesz „bywać” online?

 

Prywatnie

  • Konto na FB.

  • Konto na Linkedin.

  • Konto na Twitter’ze

  • Konto na Google+

  • Konto na Instagramie

  • Konto na Printerest

  • Konto na Badoo

 

Zawodowo

  • Fanpage swojej firmy na FB

  • Profil firmowy na Linkedin

  • Profil firmowy na Instagramie

  • itd. bo w każdym z kanałów można zaistnieć również jako firma.

 

 

Czy zatem osobiste konto na Facebooku jest koniecznością w zawodzie wirtualnej asystentki?

 

Teoretycznie nie, ale bez niego nie zaistniejesz też biznesowo, ponieważ nie możesz stworzyć fanpage. Ba, nie musisz nawet pokazywać całemu światu swojego życia na FB, jeśli sobie tego nie życzysz. Jednak z drugiej strony, tyle się teraz mówi (nie bez powodu!) o tym, że ludzie kupują od ludzi, o potędze relacji nie tylko w budowaniu marki, ale i w pozyskiwaniu partnerów biznesowych. Jednak to do Ciebie należy decyzja, jak pokierujesz swoim rozwojem zawodowym i czy dasz się poznać również prywatnie, czy jednak wolisz zachować swoją prywatność dla najbliższych.

 

Sporne też jest to, czy trzeba być, mieć konta (czy to prywatne, czy biznesowe) we wszystkich istniejących portalach społecznościowych. Z jednej strony może to pozwolić Ci się poznać większej ilości klientów. Z drugiej mnogość działań związanych z utrzymaniem ruchu na każdym z tych kanałów powoduje, że trzeba się zastanowić „czy to gra warta świeczki?”

 

Ja wychodzę z założenia, że jestem tam, gdzie bywają moi potencjalni partnerzy biznesowi/klienci.

Jak zapewne zauważyłaś, jest mnóstwo kwestii, które trzeba rozważyć podejmując się działania jako wirtualna asystentka. Więcej tematów znajdziesz w moim darmowym e-booku “Zanim zainwestujesz w rozwój w wirtualnej asyście” (możesz pobrać go tutaj). Na pewno rozjaśni wiele wątpliwych dla Ciebie kwestii ;)

 

Jeśli natomiast wolisz przedyskutować swoje znaki zapytania w tej dziedzinie, zapraszam Cię do konsultacji. Kliknij tutaj i umów się na dogodny termin ;)

 

 

 

 

 

 

Pozostańmy w kontakcie,

 

 

 

ps.

Szukasz wsparcia w skutecznym przekwalifikowaniu zawodowym do wirtualnej asysty?

Bezpłatne wsparcie znajdziesz w grupie na FB tylko dla WA. Oprócz moich nagrań i comiesięcznych live'ów spotkasz tam grono fantastycznych kobiet (choć mamy też paru „Rodzynków” wśród nas! ;) ), które dzielą się swoim doświadczeniem i dają ogrom wsparcia! ;)

Jeśli Twoje pytania wymagają indywidualnego podejścia i analizy sytuacji - zapoznaj się z moją ofertą spotkań indywidualnych i warsztatów grupowych.

 

Możesz też napisać bezpośrednio do mnie na elzbieta@nieradko.pl

 

 

Jak wirtualna asystentka może znaleźć klienta? Jak pozyskać zlecenia?
04 września 2019

ostatnia aktualizacja: 09-02-2021

       


 

Wróć do bloga