Działasz jako wirtualna asystentka, ale czujesz, że "uprawiasz partyzantkę"

Sprawdzam szczegóły

Audyt, to wsparcie, które może Ci pomóc jeśli:

 

✅ chcesz zoptymalizować efekty, które osiągasz w swoim biznesie, ale nie stać Cię na testowanie rozwiązań "na własnej skórze"


✅ szukasz sposobu na dotarcie do klientów bardziej do Ciebie dopasowanych, ale nie wiesz co robisz źle i masz współprace z przypadku


✅ masz wrażenie, że nie działasz na 100% swoich możliwości - chcesz, mocno pragniesz, czegoś więcej


✅ nie wiesz, jakich formalności należy dopilnować prowadząc biznes online


✅ potrzebujesz sprawdzonych i skrojonych dla Ciebie rozwiązań i nie chcesz już sama ich testować

Chcesz zorganizować swoje spontaniczne działania?

Pinterest manager
20/01/2023

Pinterest Manager — specjalizacja przyszłości

Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście. 

Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - KLIKNIJ TU

 

Zobacz poniżej jak mogę Ci pomóc:

Pakiet umów

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

Konsultacja 1:1

Zatrzymałaś się w miejscu i nie wiesz, co warto zrobić dalej? Umów się na konsultacje z mentorką wirtualnych asystentek.

STEP1

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

Chcesz zostać w kontakcie z Olą?

Pinterest

Pinterest manager to będzie specjalizacja przyszłości, czy już jest?

 

W Polsce ilość ludzi, którzy korzystają z Pinteresta, ciągle rośnie. W sierpniu 2021 były to 3,8 mln ludzi, w lutym 2022 to były 4,2 mln. Pandemia napędziła Pinterestowi klientów. Gdy ludzie wrócili do pracy, użytkowników ubyło. W Polsce Pinterest ciągle rośnie, aktualnie odzwierciedlamy strukturalnie statystyki, jakie były w USA dwa lata temu.

 

Jest portal dla dorosłych, tu nie ma dzieci.

To jest portal gdzie mamy 4,2 mln użytkowników, są to w większości dorosłe kobiety, matki, osoby dysponujące swoimi dochodem, to są gotowi targetowani klienci.

 

Obecnie tworząc reklamę, mamy dostęp do 13% polskiej populacji powyżej 13 roku życia. Nie prowadzi się generalnych badań statystycznych. Ja się opieram na badaniach statista.com i open mobile, które było robione dwa lata temu, i mam nadzieję, że zostanie zrobione ponownie.

 

Pinterest vs Amazon.

 

Ciekawym tematem są plany Pinteresta, który chce być wielkim market place produktów i usług. Gdy zmienia się rynek, to duże ryby łapią małe i je zjadają, więc dobrze jest gromadzić się w większych stadach.

Nie tylko Pinterest chce myć market place, takim powszechnym market place chce być na przykład Amazon.

 

Jednak jest inne podejście do klienta i sprzedawcy na tych dwóch mediach. Amazon chce być hipermarketem i ma centra logistyczne. Jak chcesz sprzedawać  na Amazonie, wysyłasz do Amazona swój towar, możesz sobie zrobić jakieś akcje marketingowe, natomiast nie masz wpływu na sprzedaż.

 

Natomiast Pinterest chce być galerią handlową z butikami i daje sprzedawcom coraz więcej narzędzi do tego, żeby skutecznie sprzedawać.

 

Amerykanie mają już możliwość testowania produktów w rozszerzonej rzeczywistości. Na przykład: robisz zdjęcia swojego salonu i możesz sobie wirtualnie poustawiać meble  i sprawdzić jak będą wyglądały u Ciebie w salonie. 

 

Druga opcja to jest Pinterest TV, czyli live-y na Pintereście i docelowo mają to być live z możliwością sprzedaży. Możesz sobie własne “telezakupy mango” tworzyć i pokazywać swoje towary swojej społeczności. 

 

Tworzenie sklepu i posiadanie kasy bez wychodzenia z Pinteresta. Takie funkcjonalności, które będą ułatwiały sprzedawanie i zakupy na Pintereście. Jeżeli patrzymy na rynek amerykański to właściwie większość branż, działa na zasadzie biznesu do klienta indywidualnego. Znajdziesz tam nawet doradców imigracyjnych. Ostatnio trafiłam na świetnie prowadzony profil kwiaciarni, która specjalizuje się w wieńcach pogrzebowych i po prostu ten profil jest wypasiony.

 

Coraz więcej klientów będzie docierać na Pinterest. 

 

Rozmawiałam kiedyś z kobietą, która powiedziała, że ma na Pintereście piękne konto, natomiast ona udostępnia tam tylko materiały cudze. Zainteresowało ją to, co usłyszała na jakimś szkoleniu, że na Pintereście można dodawać swoje materiały i je promować. Tak można dodawać swoje materiały i całkiem dużo można zdziałać organicznie.

 

Na razie świetnie działają branże, które są bardzo wizualne. Dobrze jest, że tak powiem postawić swoją stopę, kupić swoją działkę tam, nawet jeśli jest się innym biznesem. W Polsce są interesy, które inwestują w Pinterest. Na przykład Pani Swojego Czasu ma wypasione konto, bardzo duże i bardzo dobrze prowadzone. Są biznesy, które już tam są, a reszta biznesów będzie.

 

Dla jakiego biznesu warto prowadzić konto na Pintereście?

 

Nie każda marka musi być na Pintereście. Świetnie działa rękodzieło, podróże, marki kulinarne. Myślę, że każda marka, która potrafi wyobrazić się na Instagramie, znajdzie swoje miejsce na Pintereście. 

 

Czasem mam takie wrażenie, jak mówię do przedsiębiorców o pPintereście, jakbym mówiła o dzikim zachodzie. Czyli, że trzeba jechać daleko, aby kupić tam działkę i kopać złoto. Natomiast jeśli mówimy do freelancerów, to jeżeli idziemy tą metaforą dalej, zarabiać będą ci, którzy kopią złoto i ci, co będą wydobywać naftę. Zarabiać będą również ci, co sprzedają łopaty albo kawę, czyli ci, co zajmują się całą obsługą tych, którzy będą zarabiać.

Myślę, że warto uczyć się Pinteresta i zapoznawać się z nim.

Pinterest manager — poznaj specyfikę działań i umiejętności.

 

Pinterest manager zajmuje się prowadzeniem kont swoich klientów na Pintereście. Przygotowuje strategię i czuwa nad technicznym sprawami jak dodawanie pinów, czyli postów, oraz przygotowaniem reklam. Natomiast osoba, która chce zostać Pinterest managerem, musi wziąć pod uwagę to, że to jest zupełnie inne medium niż Instagram czy Facebook. Pinterest działa jak wyszukiwarka.

 

Podstawową umiejętnością Pinterest managera jest znajomość marketingu, która pozwala stworzyć strategię działania. Umiejętności graficzne też są ważne, ale są to umiejętności na poziomie średnim, nie trzeba być wybitnym grafikiem. Kolejne to umiejętności związane z SEO, czyli badanie słów kluczowych, tworzenie opisów i tu też wystarczy podstawowa znajomość SEO. Przydadzą się umiejętności techniczne w zakresie dodawania i planowania pinów oraz tworzenia reklam.

 

Sprawdzone aplikacje przydatne w prowadzeniu Pinteresta

 

Jest szereg aplikacji, których potrzebujemy, ale większość z nich możemy wykorzystać na poziomie darmowym.

 

Potrzebujemy programu graficznego. To może być Canva, Photoshop. Wiele lat korzystałam z Photoshopa, ale odkąd odkryłam Canvę, korzystam z niego w bardzo specyficznych przypadkach. Jak mam coś w głowie, co potrafię zrobić w Photoshopie, a w Canvie muszę nad tym myśleć, wybieram ten pierwszy program.

 

Oprócz programu graficznego potrzebujemy dowolny edytor tekstu. Ja korzystam z Google Workspace i z edytora, który tam jest. 

Potrzebujemy dysku do przesyłania plików, ponieważ czasem klienci przesyłają nam sporo plików graficznych. Może  być Google Drive, może być Dropbox.

 

Aplikacje do planowania pinów. Pinterest lubi, żeby działać na nim regularnie. Nie ma nic przeciwko, aby planować piny. To może być Tailwind lub Planoly. Można skorzystać z płatnej wersji Canvy, która ma opcję planowania postów w mediach społecznościowych. Można skorzystać ze wbudowanego w Pinteresta systemu planowania, który robi się coraz bardziej przyjazny.

 

Potrzebujemy jeszcze całego systemu komunikacji z klientem, który każdy z nas wypracowuje sobie samodzielnie. 

 

Sprzęty, dzięki którym możesz pracować jako Pinterest manager

 

Potrzebujemy komputer i telefon. Aplikacje Pinteresta na komputer i na telefon, różnią się między sobą. Czasem część rzeczy można zrobić tylko w komputerze, a część rzeczy można zrobić tylko w telefonie. Komputer wcale nie musi być nowy, jeśli działa na nim Facebook i Canva, będzie działał również Pinterest. Telefon przydaje się dość nowy. 

lub obejrzeć   👇

Moim gościem była Ola Żuławińska.

Zgodziła się odpowiedzieć na pytanie czym zajmuje się Pinterest Manager. Wyjaśnia, jakie umiejętności, aplikacje i sprzęt potrzebuje osoba zajmująca się Pinterestem zawodowo

 

 

Poznaj lepiej Olę:

Od 2010 roku jest fanką Pinteresta.  Od 2015 roku zawodowo prowadzi konta dla swoich klientów na tym medium społecznościowym. Swoje ponad 24-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu wspierania biznesów wykorzystuje obecnie w pomocy przedsiębiorcom w zdobywaniu nowych klientów na Pintereście.

 

 

Naszą rozmowę możesz posłuchać 👇

 

OBM Elżbieta Nieradko NIP: 5213641211

ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa

e-mail: elzbieta@nieradko.pl   |   rozmowa telefoniczna

 

 

@2010 - 2024 Copyright by Elżbieta Nieradko