Zmiana zawodu: wirtualna asystentka
21/02/2025

Wirtualna asysta od spraw technicznych

Moim gościem była Sandra Świetlik.

 

Zgodziła się odpowiedzieć na pytania związane ze swoją zmianą zawodową, poszukiwaniem specjalizacji, momentami trudnymi i największymi sukcesami oraz o tym, jak dziś postrzega swoje współprace. Dowiesz się, dlaczego ta zmiana była zaskoczeniem dla niej samej oraz o ewolucji tego, co dla niej samej oznacza "być kreatywną".

 

Poznaj lepiej Sandrę -- mama dwójki dzieci, project managerka i WA od spraw technicznych.

 

Naszą rozmowę możesz posłuchać 👇

lub obejrzeć   👇

Zmiana zawodu - “siła wyższa”, czyli czemu nie zawsze zależy ona od naszej woli. 

 

Historia Sandry pokazuje, że zmiana nie zawsze wynika z naszej woli, czasem nie mamy innego wyboru, niż poszukiwanie nieznanych nam wcześniej rozwiązań. A także, że taka niespodziewana zmiana, niejako narzucona przez los, może okazać się świetnym rozwiązaniem i początkiem nowej, interesującej przygody. 

 

Wyobrażenia a rzeczywistość i jak “niewiadoma” stała się chlebem powszednim…

 

Pierwsze skojarzenia z rolą wirtualnej asysty były w przypadku Sandry raczej negatywne, jednak postanowiła dowiedzieć się więcej i z polecenia koleżanki trafiła na mój staż. 

Ogólne informacje, jakie była w stanie zdobyć w Internecie sugerowały możliwość specjalizacji, jednak dla osoby tak zajętej, jak Sandra w tym momencie jej życia, konieczność samodzielnego poszukiwania informacji i samodzielnej nauki była po prostu zbyt czasochłonnym zadaniem.

 

Obawy, wątpliwości, obiekcje, pytania…

 

Sandra podkreśla, że jej główną obawą było, czy uda jej się ukończyć staż i zacząć pracę w nowym zawodzie. Czuła się najsłabszym ogniwem i wydawało jej się, że bardzo odstaje od reszty grupy. 

 

…i wreszcie - pierwsza współpraca.

 

Swoją pierwszą ofertę określa jako “bardzo ubogą” i dość rozproszoną, bez konkretnego ukierunkowania. Praca dla pierwszej klientki pozwoliła jej na refleksję o konieczności wyboru niszy i zdecydowania, czego robić nie chce. To ważne doświadczenie pomogło jej zdefiniować specjalizację, w kierunku której postanowiła się rozwijać.  

 

Techniczne wsparcie klientów - nareszcie na dobrej drodze.

 

W chwili obecnej Sandra mówi: “mam super klientki, obecne współprace są fantastyczne!”. Co robi dla swoich klientów? Ustawia automatyzacje, sklepy internetowe, zarządza projektami, bierze udział w kampaniach sprzedażowych…, wspiera ich w działaniach technicznych. Z ulgą mówi, że nie musi już robić postów i rolek.

W jednym miejscu wszystko, czego potrzebujesz do skutecznego rozwoju w biznesie online!

Zyskaj kompleksowe wsparcie!

Formuła: platforma subskrypcyjna  - jak Netflix, tylko na wiedzy, którą tu zdobędziesz, możesz zarabiać 

 

Jeśli marzysz o tym, aby pracować zdalnie, z dowolnego miejsca na świecie i zarabiać na kompetencjach cyfrowych, ta przestrzeń jest stworzona właśnie dla Ciebie!

 

Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę, czy chcesz podnieść swoje kompetencje na wyższy poziom – znajdziesz tu wszystko, czego potrzebujesz, aby rozwijać się w świecie cyfrowym i biznesowym.

 

Korzystasz ze wsparcia w zakresie, w którym tego potrzebujesz - tak długo jak tego potrzebujesz. Ty decydujesz ile mojego wsparcia potrzebujesz!

 

Czekają na Ciebie: 

 

 

 Nagrania szkoleń z różnych obszarów: back office, social media, sprzedaż, podcasty, vlogi, blogi, strony internetowe, webinary, newslettery, e-booki.

 

 

 Co miesiąc nowe szkolenie tematyczne - najbliższe we wrześniu o AI ;) 

 

 

 2 razy w miesiącu spotkania na Q&A (sobota i piatek) - na żywo

 

 

 4 razy w miesiącu CoWorking - na żywo, wspólna praca i omawianie wyzwań (wtorki lub środy)

 

 średnio w miesiącu widzimy się ok. 20 godzin ;) 

 

Kompetencje cyfrowe i biznesowe: Wirtualna Asysta

Sugestie i rady od Sandry dla każdego, kto jest dziś na początku swojej ścieżki do zmiany kariery.

 

Sandra podkreśla, że należy zawsze weryfikować opinie klientów o naszej pracy i nie poddawać się ocenom emocjonalnym - cudze opinie na temat naszej pracy nie powinny być dla nas źródłem frustracji. Współpraca w wirtualnej asyście jest wymianą usług i tak powinna być traktowana przez obie strony.

 

Momenty przełomowe, krok w tył, dwa kroki w przód.

 

Kończenie współprac z własnej inicjatywy - ważna decyzja, która jednocześnie zachwiała jej pewnością siebie i sprowokowała myśl o powrocie na etat… Jednak Sandra nie należy do osób, które się poddają! Zmieniła swoją ofertę, ukierunkowała się na techniczne wsparcie klientów i zadania strategiczne i odbudowała swój portfel klientów. Teraz, to klienci zgłaszają się do Sandry, a nie na odwrót!

Chwile zwątpienia dopadły też Sandrę w czasie stażu i tuż po nim, były one efektem zmęczenia, wzięcia na siebie dużej liczby obowiązków i jednoczesnym uczeniem się i pracowaniem w nowym zawodzie.

 

Z dzisiejszą wiedzą i doświadczeniem, Sandra poradziłaby sobie:

 

Bądź bardziej wyrozumiała, cierpliwa i nie przywiązywała się tak do trudnych chwil we współpracy z klientem.

Naucz się przyjmować komplementy i fakt, że inni doceniają Twoją pomoc i wsparcie.

To, co dla Ciebie jest oczywiste, dla kogoś może być znaczącym wsparciem i pomocą.

 

Podsumowanie.

 

Sandra swoim przykładem pokazuje, że można przyciągnąć klientów, którzy potrzebują dokładnie tego, co mamy w swojej ofercie, a nie zmuszać się do pracy, której nie lubimy, tylko dlatego, że stereotypowo wirtualna asysta wykonuje tego typu prace. 

Dla zaczynających swoją przygodę na ścieżce freelancera Sandra radzi: poddaj się tylko wtedy, gdy każdą z opcji wykorzystasz na 100% - i bądź uczciwa wobec swojego planu i swoich działań.

 

Chcesz zostać w kontakcie z Sandrą?

Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście. 

Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - kliknij tu. 

 

Jeśli chcesz sprawdzić aktualną ofertę - kliknij tu.

Pakiet umów

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

Sprawdź

Zatrzymałaś się w miejscu i nie wiesz, co warto zrobić dalej? Umów się na konsultacje z mentorką wirtualnych asystentek.

Sprawdź

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

 

OBM Elżbieta Nieradko NIP: 5213641211

ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa

e-mail: elzbieta@nieradko.pl   |  881689833  rozmowa telefoniczna

 

 

@2010 - 2024 Copyright by Elżbieta Nieradko