Moim gościem była Sandra Świetlik.
Zgodziła się odpowiedzieć na pytania związane ze swoją zmianą zawodową, poszukiwaniem specjalizacji, momentami trudnymi i największymi sukcesami oraz o tym, jak dziś postrzega swoje współprace. Dowiesz się, dlaczego ta zmiana była zaskoczeniem dla niej samej oraz o ewolucji tego, co dla niej samej oznacza "być kreatywną".
Poznaj lepiej Sandrę -- mama dwójki dzieci, project managerka i WA od spraw technicznych.
Naszą rozmowę możesz posłuchać 👇
lub obejrzeć 👇
Zmiana zawodu - “siła wyższa”, czyli czemu nie zawsze zależy ona od naszej woli.
Historia Sandry pokazuje, że zmiana nie zawsze wynika z naszej woli, czasem nie mamy innego wyboru, niż poszukiwanie nieznanych nam wcześniej rozwiązań. A także, że taka niespodziewana zmiana, niejako narzucona przez los, może okazać się świetnym rozwiązaniem i początkiem nowej, interesującej przygody.
Wyobrażenia a rzeczywistość i jak “niewiadoma” stała się chlebem powszednim…
Pierwsze skojarzenia z rolą wirtualnej asysty były w przypadku Sandry raczej negatywne, jednak postanowiła dowiedzieć się więcej i z polecenia koleżanki trafiła na mój staż.
Ogólne informacje, jakie była w stanie zdobyć w Internecie sugerowały możliwość specjalizacji, jednak dla osoby tak zajętej, jak Sandra w tym momencie jej życia, konieczność samodzielnego poszukiwania informacji i samodzielnej nauki była po prostu zbyt czasochłonnym zadaniem.
Obawy, wątpliwości, obiekcje, pytania…
Sandra podkreśla, że jej główną obawą było, czy uda jej się ukończyć staż i zacząć pracę w nowym zawodzie. Czuła się najsłabszym ogniwem i wydawało jej się, że bardzo odstaje od reszty grupy.
…i wreszcie - pierwsza współpraca.
Swoją pierwszą ofertę określa jako “bardzo ubogą” i dość rozproszoną, bez konkretnego ukierunkowania. Praca dla pierwszej klientki pozwoliła jej na refleksję o konieczności wyboru niszy i zdecydowania, czego robić nie chce. To ważne doświadczenie pomogło jej zdefiniować specjalizację, w kierunku której postanowiła się rozwijać.
Techniczne wsparcie klientów - nareszcie na dobrej drodze.
W chwili obecnej Sandra mówi: “mam super klientki, obecne współprace są fantastyczne!”. Co robi dla swoich klientów? Ustawia automatyzacje, sklepy internetowe, zarządza projektami, bierze udział w kampaniach sprzedażowych…, wspiera ich w działaniach technicznych. Z ulgą mówi, że nie musi już robić postów i rolek.
W jednym miejscu wszystko, czego potrzebujesz do skutecznego rozwoju w biznesie online!
Formuła: platforma subskrypcyjna - jak Netflix, tylko na wiedzy, którą tu zdobędziesz, możesz zarabiać
Przetestuj przez 1 miesiąc i zostań, jeśli zechcesz.
Sugestie i rady od Sandry dla każdego, kto jest dziś na początku swojej ścieżki do zmiany kariery.
Sandra podkreśla, że należy zawsze weryfikować opinie klientów o naszej pracy i nie poddawać się ocenom emocjonalnym - cudze opinie na temat naszej pracy nie powinny być dla nas źródłem frustracji. Współpraca w wirtualnej asyście jest wymianą usług i tak powinna być traktowana przez obie strony.
Momenty przełomowe, krok w tył, dwa kroki w przód.
Kończenie współprac z własnej inicjatywy - ważna decyzja, która jednocześnie zachwiała jej pewnością siebie i sprowokowała myśl o powrocie na etat… Jednak Sandra nie należy do osób, które się poddają! Zmieniła swoją ofertę, ukierunkowała się na techniczne wsparcie klientów i zadania strategiczne i odbudowała swój portfel klientów. Teraz, to klienci zgłaszają się do Sandry, a nie na odwrót!
Chwile zwątpienia dopadły też Sandrę w czasie stażu i tuż po nim, były one efektem zmęczenia, wzięcia na siebie dużej liczby obowiązków i jednoczesnym uczeniem się i pracowaniem w nowym zawodzie.
Z dzisiejszą wiedzą i doświadczeniem, Sandra poradziłaby sobie:
Bądź bardziej wyrozumiała, cierpliwa i nie przywiązywała się tak do trudnych chwil we współpracy z klientem.
Naucz się przyjmować komplementy i fakt, że inni doceniają Twoją pomoc i wsparcie.
To, co dla Ciebie jest oczywiste, dla kogoś może być znaczącym wsparciem i pomocą.
Podsumowanie.
Sandra swoim przykładem pokazuje, że można przyciągnąć klientów, którzy potrzebują dokładnie tego, co mamy w swojej ofercie, a nie zmuszać się do pracy, której nie lubimy, tylko dlatego, że stereotypowo wirtualna asysta wykonuje tego typu prace.
Dla zaczynających swoją przygodę na ścieżce freelancera Sandra radzi: poddaj się tylko wtedy, gdy każdą z opcji wykorzystasz na 100% - i bądź uczciwa wobec swojego planu i swoich działań.
Chcesz zostać w kontakcie z Sandrą?
Ponad 50 pytań w prosty sposób sprawdzających Twoją wiedzę techniczną, biznesową i freelancerką.
✅ Zweryfikować, czy masz już umiejętności potrzebne do rozpoczęcia kariery jako wirtualna asystentka lub freelancerka.
✅ Zrozumieć, co jeszcze musisz opanować, aby wspierać przedsiębiorców działających online.
✅ Odkryć, jak daleko jesteś od wymarzonej pracy, która pozwoli Ci pracować z dowolnego miejsca i na własnych zasadach.
Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście.
Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - kliknij tu.
OBM Elżbieta Nieradko NIP: 5213641211
ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa
e-mail: elzbieta@nieradko.pl | 881689833 rozmowa telefoniczna
@2010 - 2024 Copyright by Elżbieta Nieradko