31 października 2018
07 listopada 2018
Wywiadem z Leną Murawską - Blog Managerem rozpoczynam cykl wywiadów z ekspertami w różnych specjalizacjach wirtualnej asysty. Poniżej znajdziesz transkrypcję z rozmowy, którą w całości możesz: obejrzeć na YT posłuchać
31 października 2018
Jeśli rozliczasz się z klientem na podstawie przepracowanych roboczogodzin, to wcześniej czy później dostaniesz takie pytanie - mniej lub bardziej bezpośrednie:  - Jak sprawdzę ile to Pani czasu faktycznie zajęło?
23 października 2018
Kiedy Ela Wolińska zaproponowała mi zrecenzowanie jej książki „Jak zostać Wirtualną Asystentką?”, nie przesadzę, jeśli napiszę, że poczułam lekki dyskomfort. Z jednej strony było mi bardzo miło, że obdarzyła mnie
04 lipca 2018
Pytanie od osoby zainteresowanej wykonywaniem zawodu wirtualnej asystentki: ”Witam serdecznie, [...] 4. Czy posiadanie bloga w jakiś sposób ułatwi dotarcie do potencjalnych Klientów? Będę wdzięczna za każdą wskazówkę:) Podziwiam i
04 lipca 2018
Pytanie od osoby zainteresowanej wykonywaniem zawodu wirtualnej asystentki:   ”Witam serdecznie, [...] 3. Przyznaję szczerze, że nie ma mnie w sieci. Czy osobiste konto na Facebooku jest koniecznością? W jaki inny
03 lipca 2018
Nie podam Ci gotowej stawki, jaką powinnaś brać za wykonywanie zadań wirtualnej asystentki, ponieważ:   Nie ma takiej ogólnej stawki, a te rynkowe wahają się za samą VA w przedziale 30
30 czerwca 2018
Pytanie od osoby zainteresowanej wykonywaniem zawodu wirtualnej asystentki:     ” Niestety choruję i jestem zmuszona, by pracować w domu... VA wydała mi się bardzo dobrą inwestycją czasu, tym bardziej że jestem
12 czerwca 2018
W poprzednim wpisie podjęłam próbę usystematyzowania zawodu wirtualnej asystentki i wyjaśnienia tego dlaczego umiejętności i zakres wykonywanych zadań przez osoby zajmujące się wirtualną asystą jest tak zróżnicowany. Zapraszam do artykułu
25 maja 2018
Jed­nym z czę­sto poja­wia­ją­cych się pytań jest „Czy muszę posia­dać dzia­łal­ność gospo­dar­czą, żeby pra­co­wać jako Wir­tu­alna Asy­stentka?” lub z per­spek­tywy klienta „Jak for­mal­nie mogę współ­pra­co­wać z Wir­tu­alną Asy­stentką?”.   Nie wiem,
20 marca 2018
Zawód Wirtualnej Asystentki nie jest łatwym zawodem. Oprócz całego szeregu umiejętności praktycznych, przydatnych do wykonywania zadań dla klienta, typu znajomość i obsługa: programów mailingowych, crm-owych, CMS-ów programów usprawniających kontrolowanie poszczególnych

Stawiam Ci kawę i ciacho :) 

Po co wirtualnej asystentce time tracker?

Jeśli rozliczasz się z klientem na podstawie przepracowanych roboczogodzin, to wcześniej czy później dostaniesz takie pytanie - mniej lub bardziej bezpośrednie:

 - Jak sprawdzę ile to Pani czasu faktycznie zajęło?

 - Ja robię takie zadanie w X minut (godzin), dlaczego Pani robi to dłużej?

 - Skąd mam wiedzieć, czy w czasie, który Pani twierdzi, że pracowała nad moimi zadaniami, nie przeglądała Pani facebooka?

 

Wiem. Sytuacje wyglądają na przejaskrawione.

Tak. Możesz odpowiedzieć, że jak nie ma zaufania to i tak współpraca się nie będzie układała i nie ma co sobie głowy zawracać.

 

Ale wiem też, że przegrałam kilka ciekawych współprac, ponieważ mój ówczesny system raportowania nie zapewniał klientowi wystarczającego poziomu bezpieczeństwa. Co to znaczy? Klienci naprawdę rzadko kiedy sprawdzają ile czasu przeznaczam na zadania, ale lubią mieć taką możliwość. To trochę jak ze sprzedażą i kupowaniem, nikt nie lubi jak mu się coś sprzedaje, ale lubi kupować. 

 

Time tracking i raportowanie z użyciem profesjonalengo programu, których na rynku jest kilkadziesiat, daje klientowi większą pewność, że systemu nie oszukam. Zegarek to tylko zegarek. Możesz w tabelce z raportem wpisać prawdziwą wartość, albo nie. Tu jesteś sam na sam ze swoją uczciwością. A klient na zaufanie bierze prawidłowość Twoich raportów.

 

Ja poszłam o krok dalej. Szukałam programu, który będzie mi nagrywał to, co się dzieje na monitorze, od momentu kliknięcia start w time tracker-ze, do kliknięcia stop. Takiego nie znalazłam. Pewnie jeszcze go nikt nie stworzył. Ale znalazłam time tracker:

 

- który robi pront screany w losowych momentach (3 zdjęcia/ 10 minut),

 

- mogę podłaczyć klienta pod jego projekt i on na bieżąco może sprawdzać co robię i jaka jest moja produktywność w tym czasie (prawie jak w asanie czy trello),

 

- mam kilku klientów i każdego z nich mogę podłączyć pod jego projekty. Klient A nie widzi projektów klienta B - to dla mnie priorytet,

 

- mogę ustawić powiadomienia, gdy klient zbliża się do końca opłaconego pakietu roboczogodzin, czy ryczatłu miesięcznego. A jeśli klient jest dodany do tego projektu, to on też otrzymuje mailem to powiadomienie.

 

-przy każdym projekcie mogę wpisać, jaką mam w nim stawkę i w raporcie automatycznie wyliczane jest moje wynagrodzenie. Nie muszę ręcznie liczyć o jaką kwotę klient przekroczył opłacony pakiet.

 

- mogę podłączyć pod projekty również członków zespołu i sprawdzać ich produktywność, wyliczać ich wynagrodzenie.


 

Wybrałam ten program do time trackingu nie inny, ponieważ on daje wgląd w klientowi w to co robię tylko gdy właczę start w jego zadaniach i zabiera klientowi ten wgląd, gdy włączę stop.

Nie śledzi całej mojej aktywności na komputerze. W przeciwieństwie do swoich odpowiedników, które śledzą co się robi na komputerze w trakcie całej jego pracy, czyli od włączenia komputera, do jego wyłączenia.

 

Nie tylko komfort klienta jest dla mnie ważny, ale i moja prywatnosć ;) 


 

 

Bardzo dużą zaletą jest koszt - to jedynie 35 zł brutto/ miesiąc (9$/mieś), mniej niż moja stawka godzinowa.

 

Na nagraniu omawiam najważniejsze funkcje programu.

 

 

Zobacz i przetestuj aplikację już dziś: https://goo.gl/gSscDJ

Hubstaff, to nie tylko program do śledzenia czasu pracy. To aplikacja, która pozwala zyskać zaufanie klienta już na początku współpracy :)

 

 

 

Sukcesów,

 

 

 

Jeśli interesuje Cię zawód Wirtualnej Asystentki -zapraszam do grupy na FB tylko dla WA :)