Moim gościem była Monika Materkowska.
Zgodziła się odpowiedzieć na pytanie dlaczego zmieniła pracę w korporacji na zawód wirtualnej asystentki.
Poznaj lepiej Monikę:
Techniczna wirtualna asystentka, koordynator projektów, zdalne wsparcie biznesów online. Specjalizuje się w zadaniach technicznych, montuje filmy i podcasty, tworzy strony sprzedażowe, ustawia newslettery, automatyzacje oraz lejki sprzedażowe. Stuprocentowa minimalistka, w pracy konkretna i zaangażowana. Z powodzeniem łączy macierzyństwo z prowadzeniem własnego biznesu.
Naszą rozmowę możesz posłuchać 👇
lub obejrzeć 👇
Kiedy byłam na macierzyńskim, zdecydowałam, że nie chcę już pracować w korporacji. Chciałam spędzać z rodziną więcej czasu, nie martwić się, czy zdążę po dzieci do przedszkola albo żłobka, co zrobię, jak dzieci będą chorowały.
Zaczęłam wtedy szukać pomysłu na siebie. Znalazłam w internecie artykuł o zawodzie wirtualnej asystentki, w którym polecany był kurs. Kurs trwał 2 miesiące i przygotował mnie do startu w tym zawodzie.
Na początku widziałam siebie jako typową asystentkę administracyjną, która zajmuje się mailingiem, fakturami, skrzynką mailową, z zadaniami z obszaru concierge, czyli zakup biletów, rezerwacje itp.
Wynikało to z tego, że pracując w korporacji, byłam asystentką i takie właśnie miałam zadania. Natomiast czas pokazał, że asystentka może też wykonywać inne zadania, nie tylko administracyjne.
Wyzwaniem dla mnie było przestawienie myślenia o sobie jako o pracowniku, a kliencie jako o moim pracodawcy. Wydawało mi się, że to klient wyznacza co, gdzie i kiedy mam robić. Kiedy udało mi się to poukładać, relacje z klientami bardzo się poprawiły.
Pomógł mi kurs przygotowujący do zawodu wirtualnej asystentki. Pokazywał aspekty tej pracy, ale pokazywał też jak założyć działalność gospodarczą, jak pozyskiwać klientów, jak konstruować umowy. Ponadto kupiłam jeszcze kompleksowy kurs z WordPressa i kurs MailerLite.
Korzystałam też z mentoringu u Eli Nieradko, w czasie którego omawiałyśmy bieżące problemy. Dzięki tym spotkaniom zaoszczędziłam sobie dużo stresu i niepewności. To była świetna decyzja, aby wejście do branży rozpocząć od mentoringu.
W jednym miejscu wszystko, czego potrzebujesz do skutecznego rozwoju w biznesie online!
Formuła: platforma subskrypcyjna - jak Netflix, tylko na wiedzy, którą tu zdobędziesz, możesz zarabiać
Jeśli marzysz o tym, aby pracować zdalnie, z dowolnego miejsca na świecie i zarabiać na kompetencjach cyfrowych, ta przestrzeń jest stworzona właśnie dla Ciebie!
Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę, czy chcesz podnieść swoje kompetencje na wyższy poziom – znajdziesz tu wszystko, czego potrzebujesz, aby rozwijać się w świecie cyfrowym i biznesowym.
Korzystasz ze wsparcia w zakresie, w którym tego potrzebujesz - tak długo jak tego potrzebujesz. Ty decydujesz ile mojego wsparcia potrzebujesz!
Czekają na Ciebie:
Nagrania szkoleń z różnych obszarów: back office, social media, sprzedaż, podcasty, vlogi, blogi, strony internetowe, webinary, newslettery, e-booki.
Co miesiąc nowe szkolenie tematyczne - najbliższe we wrześniu o AI ;)
2 razy w miesiącu spotkania na Q&A (sobota i piatek) - na żywo
4 razy w miesiącu CoWorking - na żywo, wspólna praca i omawianie wyzwań (wtorki lub środy)
średnio w miesiącu widzimy się ok. 20 godzin ;)
Pierwszą moją klientką była koleżanka, której pomagałam w założeniu strony internetowej, przy składzie e-booka, przy zakładaniu newslettera, czyli mogłam wykorzystać zdobytą na kursach wiedzę.
Przy kolejnej współpracy miałam zadania z zakresu mediów społecznościowych, publikacja postów, przygotowywanie grafik, wirtualna recepcja.
Moja oferta bardzo się zmieniła. Przestałam się zajmować zadaniami administracyjnymi, copywritingiem, mediami społecznościowymi.
Obecnie specjalizuję się w zadaniach technicznych, takich jak postprodukcja podcastów, montaż wideo.
Nie polecam uczenia się zadań na klientach. Miałam taką sytuację, że zgodziłam się prowadzić Instagram dla klientki, niestety obie strony nie były zadowolone z tej współpracy i szybko się ona zakończyła.
Ten moment zbiega się z rocznicą założenia mojej działalności. Poza tym przełamuję swoje bariery wystąpień. Czuję, że to da mi kopa do działania.
Niedawno miałam chwile zwątpienia, ponieważ brakuje mi bardzo kontaktów face to face z innymi ludźmi, zatęskniłam za pracą na etacie.
Czasami pojawiają się też wątpliwości kiedy są problemy, np. niezapłacona na czas faktura czy problemy związane z prowadzeniem działalności, kiedy trzeba coś wyjaśniać z urzędem skarbowym czy księgową. Ale to naturalne, te problemy są nieuniknione i trzeba się z nimi zmierzyć.
Wtedy przypominam sobie, po co to robię i co mi to daje. To mnie motywuje.
Chcę powiedzieć, aby nowe osoby się nie bały, pracy jest bardzo dużo. Wirtualna asystentka to jest zawód przyszłości.
Jeśli taka osoba dobrze się przygotuje, będzie miała strategię działania, będzie wiedziała do kogo i z czym chce wyjść, to na pewno sobie poradzi.
Proponuję spisać sobie na kartce, to co już umiem, a czego chcę się nauczyć, zrobić odpowiednie kursy i zacząć działać. Nie bać się i być pewnym siebie.
Przestrzegam przed tym, aby nie zaniżać cen, bo to powoduje frustrację.
I uważam, że dobrze mieć swoją stronę internetową, to daje nam przewagę nad konkurencją.
Chcesz zostać w kontakcie z Moniką?
Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście.
Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - KLIKNIJ TU
Zobacz poniżej jak mogę Ci pomóc:
OBM Elżbieta Nieradko NIP: 5213641211
ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa
e-mail: elzbieta@nieradko.pl | rozmowa telefoniczna
@2010 - 2024 Copyright by Elżbieta Nieradko