Wirtualna asystentka robi transkrypcje
07/06/2024

Multidyscyplinarność freelancera i delegowanie.

Moim gościem była Gosia Galbas.

Dowiesz się, jak wygląda zarządzanie projektami online oraz wspieranie freelancerów w ich drodze do sukcesu. 

 

Poznaj lepiej Gosię -  Gosia jest online Projekt Managerem, który działa na rynku polskim i europejskim. Specjalizuje się w projektach marketingowych i sprzedażowych. Jest też strategiem, edukatorką i coachem, który uczy freelancerki, jak skutecznie działać jako solo przedsiębiorca, oraz jest certyfikowaną instruktorką jogi.

 

Naszą rozmowę możesz posłuchać 👇

lub obejrzeć   👇

Czy kolejne etapy zmiany zawodowej, przejście w ekspertyzę to taka sama zmiana jak przejście z etatu na freelance?

 

Najtrudniejszym krokiem był ten pierwszy, czyli przebranżowienie się z etatu na freelance - na swój własny biznes. Nie wiedziałam, jak funkcjonuje biznes online. Wywodzę się z innych branż, nie wiedziałam, czym jest marketing i sprzedaż online. Nigdy nie pracowałam w tych segmentach. Trzeba było nabyć umiejętności marketingowe.

 

Drugą ważną rzeczą było nauczenie się prowadzenia własnego biznesu, ponieważ to już nie jest etat, w którym przychodzimy do pracy do biura, dostajemy zadanie i je robimy. Musiałam sama sobie zorganizować czas pracy, zrobić analizę biznesową, szukać klientów. Uważam, że to jest najtrudniejszy krok, ponieważ tu nie chodzi tylko o kompetencje, ale też krok mentalny, który trzeba zrobić. Praca ze swoim mindsetem, swoimi przekonaniami i swoimi blokadami jest dużo trudniejsza niż nauka nowych narzędzi. We własnym biznesie jest to najważniejsza rzecz, która wpływa na to, czy osiągniemy sukces, czy nie.

 

Kolejne zmiany wyszły całkiem automatycznie. Lubię robić różne rzeczy, bardzo lubię się uczyć. Mam talent uczenia się jako pierwszy w talentach Gallupa. Gdy weszłam w biznes online, zaczęłam się uczyć o sprzedaży i marketingu. Chodziłam na wiele kursów, szkoleń i to sprawiło, że moja wiedza stawała się z każdym miesiącem coraz większa. Zaczęłam ją powoli wdrażać we współpracach z klientami. Wykonywałam już nie tylko zadania wirtualnej asystentki, ale zaczęłam z klientami rozmawiać na temat tego, jak prowadzić dalej biznes, jak strategicznie coś zaplanować, zaczęłam koordynować zespoły. To były małe kroki, dzięki którym zaczęłam dostawać zapytania o pomoc strategiczną w biznesie.

Z racji tego, że lubię się uczyć i rozwijać, to sprawiło, że auto-awanse przyszły same.

 

Co robi Online Projekt Manager?

 

Jako Projekt Managerka wspieram klientów w różnych zakresach. Jednym z nich jest wsparcie w kampaniach sprzedażowych - od stworzenia lejka sprzedażowego, przeprowadzenia analizy SWOT, analizy biznesowej, burzy mózgów jak przeprowadzić daną kampanię sprzedażową po zaplanowanie kampanii, koordynację pracy zespołu do samej kampanii i analizę wyników.

 

Drugim jest wsparcie w sprzedaży produktu cyfrowego: zaczynamy od analizy pomysłu, analizy grupy docelowej, czy ten pomysł się sprawdzi, czy nie, analizę konkurencji, analizę SWOT. Potem układamy cały plan, jak ten produkt ma być wydany w zależności od formy produktu cyfrowego. Sprawdzamy też kwestie prawne oraz zasoby, które klient ma na wydanie produktu, ponieważ trzeba pamiętać, że klient ma ograniczone swoje zasoby czasowe i finansowe. To trzeba wszystko wziąć pod uwagę, a ja to spinam w całość. Robimy z klientem burzę mózgów, a potem przeprowadzam klienta przez cały proces wydania produktu cyfrowego.

 

Jestem też prawą ręką klienta - jeśli posiada on kilka projektów, które trzeba skoordynować, niekiedy trzeba za klienta podejmować decyzje. Koordynuję pracę zespołu sprzedażowego, który do mnie przedkłada raporty swojej sprzedaży, nie bezpośrednio do klienta. Następnie przedstawiam klientowi, co zadziało się w jego dziale sprzedaży. Wspieram klientów w kompleksowy sposób - podejmuję za nich decyzje, których nie muszą już oni podejmować, ponieważ jestem osobą kontaktową dla podwykonawców. 

Pomagam klientom wprowadzać  nowe narzędzia usprawniające pracę. 

Czasami pełnię również rolę wizytówki firmy dla niektórych klientów - mam pierwszy kontakt z ich potencjalnymi klientami przed zamknięciem danej sprzedaży lub dopasowaniem oferty.

Program Edukacyjny - Wirtualna Asysta z certyfikatem MEiN

Sprawdzam szczegóły

Sprawdź szczegóły, jeśli:

 

👉 chcesz wrócić do aktywności zawodowej po przerwie, ale szukasz większej elastyczności niż praca na etacie,

👉 zaczynasz karierę zawodową lub planujesz się przebranżowić,

👉 chcesz zdobyć umiejętności i kompetencje potrzebne do wspierania innych przedsiębiorców,

👉 działasz już w wirtualnej asyście, ale czujesz, że nie wykorzystujesz całego potencjału tego nowego zawodu,

👉 masz świadomość potrzeby ciągłego rozwoju i samodoskonalenia, gdyż jest to bardzo dynamicznie zmieniający się obszar,

👉 nie chcesz tracić czasu i swojej energii na długie dojazdy,

Szkolenie, które pozwoli Ci wystartować jako wirtualna asystentka

Rola edukatorki freelancerek.

 

Wspieram freelancerki w rozpoczęciu swojego biznesu oraz w jego rozwoju, gdy dana osoba ma problem z pozyskaniem zleceń. Realizuję to poprzez spotkania indywidualne jako tzw. partner, który wspiera swojego klienta na jego drodze. 

 

Stworzyłam produkty cyfrowe, których celem jest wsparcie freelancerek poprzez nauczenie ich praktycznych umiejętności, takich jak szukanie klientów, rozwijanie biznesu, działanie i rozwój osobisty oraz odkrywanie ich potencjału. Wierzę, że możemy osiągnąć wiele rzeczy, jednak potrzebujemy przejść przez pewne etapy. W moim warsztacie kładę duży nacisk na mindset, czyli na to, co ktoś myśli o sobie, jakie ma przekonania i blokady. Wiem, że bez przepracowania tych kwestii nie przeskoczymy pewnych przeszkód.

 

Jak przygotować się do współpracy z Projekt Managerem, jeśli celem jest przeniesienie szkolenia stacjonarnego do Internetu i stworzyć szkolenia online?

 

Jako przedsiębiorca, musisz się zastanowić, ile czasu będziesz w stanie poświęcić na przeniesienie szkoleń do świata online. Czy istnieją inne działania, które będziesz musiała odpuścić, aby rozwijać swój biznes online? 

Najważniejszą rzeczą do przemyślenia są Twoje zasoby. Pytania, które warto sobie zadać, to: czy mam na to czas? Czy mam wystarczająco środków finansowych na inwestycję w to przedsięwzięcie? Czy będę w stanie zbudować zespół do tego projektu? 

 

Wspieram również w analizie biznesowej, więc mogę wspólnie z klientem przeanalizować konkurencję lub cały plan biznesowy. Ważne jest, abyś wyznaczyła cele biznesowe - dlaczego chcesz przenieść swoje szkolenia do internetu, co chcesz osiągnąć i dokąd chcesz to doprowadzić. Musisz mieć jasno sprecyzowane cele, abyś wiedziała, w jakim kierunku zmierzasz. Zawsze zapraszam na rozmowę wstępną, ponieważ nigdy nie rozpoczynam współpracy bez wcześniejszej konsultacji. Chcę omówić wszystkie te kwestie na początku, abyśmy mogli ustalić, czego dokładnie potrzebujesz.

 

Odejście z etatu i przeniesienie swojego doświadczenie etatowego na freelance - jak zacząć.

Pierwsze pytanie brzmi: jakie masz doświadczenie etatowe, czy te umiejętności możesz przenieść na biznes online? W moim przypadku było to trudne. Łatwiej było przenieść moje umiejętności miękkie niż umiejętności twarde. Dlatego warto na początku przeprowadzić analizę SWOT, aby ocenić mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia.

 

Delegowanie

 

Współpracuję z wirtualną asystentką, która wspiera mnie w moim biznesie. Przy wyborze asystentek polegam na intuicji, więc nie miałam jeszcze sytuacji konfliktowych, w których musiałabym rozwiązywać jakieś problemy, np. z opóźnieniami w dostarczeniu materiałów, nie wykonanymi zadaniami itp. Regularnie spotykamy się, aby omówić wykonane zadania, dostępność i terminy. Staram się dostosować sposób delegowania, aby asystentka miała możliwość wykonania zadań. Jasna komunikacja jest kluczowa. 

 

U klientów, jako projekt manager,  zarządzam ich zespołem. Kładę duży nacisk na relacje, dlatego staram się komunikować wszystko, co dzieje się w projekcie, pytając o dostępność i możliwości podwykonawców. Poświęcam na to dużo czasu poza godzinami pracy, aby być na bieżąco z sytuacją każdej osoby i jej samopoczuciem w projekcie. 

 

Parę razy przeprowadzałam też proces rekrutacyjny dla klienta. Na początku była to typowa rekrutacja - od momentu przygotowania pytań do formularza po przygotowanie kandydatów do ostatniego etapy, czyli spotkania z klientem. 

 

Z racji tego, że mam już sporo kontaktów teraz polecam osoby, które sprawdziłam u innych klientów. 

 

Obawy przed rozpoczęciem delegowania.

 

Nadal obawiam się jednej rzeczy - że ktoś nie dowiezie. Jestem osobą, która stawia na dotrzymanie obietnic, ale zdaję sobie sprawę, że nie wszystkie osoby postępują tak samo. Obawiam się, że ktoś, z różnych powodów, może nie być w stanie dostarczyć zadania.

 

Wyzwania i trudności w delegowaniu.

 

Pamiętam mniejsze sytuacje, kiedy ktoś na czas nie przekazał gotowych materiałów, więc ja robiłam to na szybko, albo robiła to druga osoba z zespołu. 

Raz nie zostały osiągnięte cele projektu tak jak klient sobie zażyczył, czyli sprzedaż była słaba. Błędem było za późne wprowadzenie nowej osoby, która nie znała biznesu i założenia kampanii. 

 

Sukcesy w delegowaniu.

 

Takich sukcesów było wiele. Cieszy mnie każda kampania, w której cele zostały osiągnięte lub przekroczone, co przekłada się na zadowolenie całego zespołu. 

Innym ważnym osiągnięciem było przekonanie klienta do nowych metod pracy, co znacząco poprawiło efektywność prowadzonych przez niego działań.

 

Chcesz zostać w kontakcie z Gosią?

Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście. 

Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - kliknij tu. 

 

Jeśli chcesz sprawdzić aktualną ofertę - kliknij tu.

Pakiet umów

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

Sprawdź

Zatrzymałaś się w miejscu i nie wiesz, co warto zrobić dalej? Umów się na konsultacje z mentorką wirtualnych asystentek.

Sprawdź

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

 

OBM Elżbieta Nieradko NIP: 5213641211

ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa

e-mail: elzbieta@nieradko.pl   |   rozmowa telefoniczna

 

 

@2010 - 2024 Copyright by Elżbieta Nieradko