Chcesz zorganizować swoje spontaniczne działania?

Sprawdzam szczegóły

Audyt, to wsparcie, które może Ci pomóc jeśli:

 

✅ chcesz zoptymalizować efekty, które osiągasz w swoim biznesie, ale nie stać Cię na testowanie rozwiązań "na własnej skórze"

 

✅ szukasz sposobu na dotarcie do klientów bardziej do Ciebie dopasowanych, ale nie wiesz co robisz źle i masz współprace z przypadku

 

✅ masz wrażenie, że nie działasz na 100% swoich możliwości - chcesz, mocno pragniesz, czegoś więcej

 

 nie wiesz, jakich formalności należy dopilnować prowadząc biznes online

 

✅ potrzebujesz sprawdzonych i skrojonych dla Ciebie rozwiązań i nie chcesz już sama ich testować

Działasz jako wirtualna asystentka, ale czujesz, że "uprawiasz partyzantkę"?

Pinterest manager
13/10/2023

Jak budować swoją markę jako wirtualna asystentka

Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście. 

Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - KLIKNIJ TU 

 

Zobacz poniżej jak mogę Ci pomóc:

Pakiet umów

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

Konsultacja 1:1

Zatrzymałaś się w miejscu i nie wiesz, co warto zrobić dalej? Umów się na konsultacje z mentorką wirtualnych asystentek.

STEP1

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

Chcesz zostać w kontakcie z Kasią?

Jak budować swoją markę wirtualnej asystentki?

 

Budowanie marki to proces, który trwa i pewnych działać nie widać od razu. Warto jednak je wykonywać, aby w końcu rozpędzić swój biznes na zasadzie efektu kuli śnieżnej. Koniecznie stawiaj sobie cele marketingowe i je realizuj.

 

Bądź wiarygodna. Wypełnij wszystkie swoje dane w social mediach, dodaj adres email i swoje prawdziwe zdjęcie, stwórz stronę internetową, która będzie zgodna z zasadami UX i na której klient poczuje się, jakby był prowadzony za rękę. Zaprezentuj mu tam swoja ofertę i portfolio i pokaż jak można się z Tobą skontaktować. 

 

Pracuj zgodnie ze swoimi wartościami, które sobie wcześniej ustalisz i bądź wiarygodna w tym, co robisz.

Zadbaj o swój marketing. Bardzo lubię stwierdzenie, że marketing to wydeptywanie ścieżek do siebie - jest to trafne określenie. 

Buduj swoją markę i pokazuj klientom, że jesteś osobą, której szukają. Bądź obecna w social mediach - wybierz sobie jeden kanał i publikuj tam systematycznie. Wchodź w interakcje z ludźmi, twórz wartościowe treści i pokazuj, że znasz się na rzeczy.

 

Ułatwiaj kontakt z klientem. Jeśli już do Ciebie przyjdzie, zrób wszystko, żeby zechciał z Tobą współpracować. Pamiętaj, że osoby, które szukają WA zwykle nie mają czasu, więc zadbaj o to, żeby łatwo i szybko było się z Tobą skontaktować.

 

Zadbaj o referencje i opinie od tych, którzy skorzystali już z Twoich usług. Jako WA jesteśmy wirtualne, dlatego każdy dowód na to, że realnie działasz, świadczy o tym, że można Ci zaufać, bo jesteś prawdziwa. Referencje budują zaufanie do danej marki i warto o nie prosić swoich klientów.

 

Dbaj o zadowolenie tych, z którymi współpracujesz i staraj się zawsze, aby jakość Twoich usług wywoływała efekt “wow”. To sprawi, że będziesz polecana dalej.

Jeśli czegoś nie wiesz lub nie umiesz, nie rzucaj się na głęboką wodę, z nadzieją, że jakoś to będzie. Powiedz klientowi prawdę i zaproponuj, że się doszkolisz, albo poszukasz dla niego kogoś innego.

 

Pamiętaj o systematyczności i o tym, że biznes składa się z małych kroków, których efekt widać dopiero po dłuższym czasie.

 

Zapomnij o spamie i dziwnych ofertach do osób, które nie są zainteresowane. Odłóż na bok wywyższanie się i nigdy nie mów źle o konkurencji. Zadbaj o poprawność języka w mailach czy innych treściach. 

 

Nie narzekaj, bo to niepotrzebnie zabiera energię. Zawsze można zmienić swój mindset, a nastawienie i wyczekiwanie na coś dobrego sprawia, że właśnie takie rzeczy nas spotykają.

 

Co zrobić, żeby klienci byli zachwyceni jakością Twoich usług i polecali Cię dalej?

 

  • Utwórz stałe standardy pracy i według nich działaj.

  • Stwórz procedury do poszczególnych zadań, aby każdy klient miał poczucie, że jest równo traktowany.

  • Przygotuj ofertę dopasowaną do konkretnego klienta.

  • Przygotuj pakiet powitalny i pożegnalny, czyli ja będziecie działać i co nastąpi po zakończeniu współpracy.

  • Stwórz program poleceń dla klientów, który będzie korzystny dla obu stron (np. zniżka za polecenie)

  • Wysyłaj wiadomości follow-up, życzenia świąteczne itp.

  • Bądź proaktywna - pomagaj, rozwiewaj wątpliwości.

  • Działaj dla dobra swoich klientów i bądź życzliwa.

Budowanie marki osobistej poprzez zapewnienie doskonałej jakości usług.

 

Zapewnienie doskonałej jakości usług jest kluczowe do tego, żeby budować swoją markę jako godną zaufania. Wówczas klienci automatycznie stają się jej ambasadorami i postrzegają ją, jako tą, która zna się na tym, co robi.

 

Również znajomi chętniej polecają sprawdzone osoby, bo wiedzą, że nie będą tego żałować, ani za nikogo się wstydzić.

 

Jeśli dobrze wykonasz swoją usługę, klienci będą do Ciebie chętnie wracać i bardziej docenią wartość Twojej pracy. Stanie się ona dla nich ważniejsza niż cena. Zamiast szukać kogoś nowego lub skorzystać z tańszej oferty, zwrócą się do Ciebie, bo będą mieli gwarancję, że dostarczysz im doskonałą jakość usług. Przez to staniesz się dla nich partnerem biznesowym i osobą, z którą można wejść w dialog, a nie zwykłym wykonawcą usług.

 

W jaki sposób współpracować z klientami? 

 

  • Określ swoje zasady i wartości 

 

Gdy to zrobisz, pokażesz klientowi poziom, na którym jesteś i to, co jest dla Ciebie ważne we współpracy. Będziesz przyciągać ludzi, którzy mają podobne wartości i łatwiej Ci będzie wybierać klientów, z którymi chcesz pracować. Własne zasady i wartości usprawnią również proces i strukturę współpracy.

 

  • Ustal swoje granice

 

Powiedz klientowi, w jakich godzinach pracujesz. Ustal formę kontaktu i sposób delegowania zadań. Określ czas realizacji, aby klient nie czuł frustracji, że coś nie jest zrobione natychmiast. Zastanów się czy i jak będziesz pracować w weekendy i święta i ile swojego czasu możesz poświęcić w sytuacjach wyjątkowych. Jeśli klient ma kampanię sprzedażową, lub coś ważnego dzieje się w jego biznesie - czy jesteś w stanie pracować dla niego w nietypowych godzinach? Co z wakacjami lub nagłą chorobą? Ustal czy ktoś może przejąć Twoje obowiązki w tym czasie lub wymyśl inne rozwiązania.

 

  • Pokaż zaangażowanie

 

Daj znać, że zależy Ci na współpracy z klientem jeszcze przed jej podjęciem. Zrób research i dowiedz się wszystkiego na temat jego biznesu - możesz tym zapunktować w czasie pierwszej rozmowy. Uporządkuj wszystkie materiały, które od niego dostaniesz i zaproponuj przystępny sposób ich gromadzenia i późniejszego uzupełniania (np. wspólny folder na Dysku Google czy zadanie w Asanie). Koniecznie wdroż klienta do współpracy, ucząc go systemów i narzędzi, którymi sama operujesz. 

 

  • Przedstaw proces

 

Opowiedz klientowi jak będzie wyglądać współpraca z Tobą - czego potrzebujesz od niego, żeby zacząć działać (dane dostępowe, materiały, teksty itp.). Ustal z nim, jak będzie wyglądało sprawdzanie Twojej pracy i kiedy można uznać, że jest ona skończona. Zastanów się, co wydarzy się po zakończeniu projektu oraz czy w jakiś sposób będziesz go wówczas wspierać (dodatkowe usługi, support itp.).

.

  • Bądź słowna i dowoź na czas

 

Nigdy nie daj się wkręcić w projekty, których terminy wykonania są niemożliwe do osiągnięcia, a harmonogram pozostawia wiele do życzenia - to zawsze kończy się nerwami i niezadowoleniem klienta. Zostawiaj sobie bufor czasowy na nieprzewidziane sytuacje. Nie obiecuj klientowi zbyt wiele - lepiej zadeklarować mniej, a potem go zaskoczyć dodatkowymi, drobnymi niespodziankami. Wtedy efekt “wow” masz gwarantowany.

 

  • Zachowuj się profesjonalnie

 

Nigdy nie rób fochów i bądź miła w każdej sytuacji. Nawet jeśli klient się zdenerwuje, Ty staraj się rozmawiać spokojnie. Uważaj też na ton swojego głosu - jeśli będzie miał żądający wydźwięk, klient szybko to zauważy i może to rzutować na Waszą dalszą współpracę.

 

Na to szczególnie zwróć uwagę we współpracy z klientami.

 

Pewne symptomy czy sytuacje już na samym początku mogą być zwiastunem złej współpracy. Na co uważać i co może być takimi “czerwonymi flagami”?

 

  • Gdy klient nie zapewnia podstawowych informacji i nie dostarcza materiałów na czas - możliwe, że nie będzie traktował Twojej pracy poważnie.

  • Jeśli utrzymuje Cię na telefonie dłużej, niż to było zaplanowane, a rozmowy odbywają się o nietypowych porach - albo źle ustaliłaś swoje granice, albo klient ich nie przestrzega.

  • Kiedy klient ciągle wysyła Ci zadania na już - gdy sytuacja powtarza się nagminnie jest to znak, że ta współpraca nie będzie dla Ciebie dobra.

  • Gdy klient nie szanuje Waszych ustaleń - zastanów się, czy chcesz takiej współpracy.

  • Jeśli pracował już z wieloma osobami, a wciąż nie może znaleźć kogoś odpowiedniego dla siebie - może być to znak, że nie potrafi delegować zadań.

  • Kiedy źle mówi o swojej konkurencji - prawdopodobnie nie będzie to fajna współpraca.

  • Jeśli oferuje barter za Twoje usługi zamiast zapłaty - możliwe, że nie będzie szanował Twojej pracy.

  • Gdy desperacko chce zarobić pieniądze - uważaj, bo może być tak, że będzie traktował Cię wyłącznie jako koszt, na który go nie stać w danym momencie.

  • Jeśli najważniejsza jest dla niego jak najniższa cena - istnieje ryzyko, że będzie podważał Twoje działania.

  • Kiedy od początku oczekuje zniżek na Twoje usługi - to nie jest dobra opcja na współpracę.

  • Gdy oczekuje dostępności 24/7 i tego, że będziesz jego pracownikiem - prawdopodobnie nie zna specyfiki pracy WA. Możesz spróbować go wyedukować w tej kwestii.

 

lub obejrzeć   👇

Moim gościem była Kasia Borkowska.

Podzieliła się swoją wiedzą na temat tego, jak współprace z klientami pomagają budować markę osobistą wirtualnej asystentki. 

 

 

Poznaj lepiej Kasię:

Doświadczona wirtualna asystentka, działająca w branży online od 2017 roku. Specjalizuje się we wsparciu technicznym i automatyzacjach oraz tworzeniu produktów elektronicznych. Posiada bogate doświadczenie pracy zdalnej i doskonałą znajomość narzędzi i programów, które ją wspomagają. Z pasją i zaangażowaniem pomaga klientom w zarządzaniu ich czasem i zadaniami.

 

 

Naszą rozmowę możesz posłuchać 👇

 

OBM Elżbieta Nieradko NIP: 5213641211

ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa

e-mail: elzbieta@nieradko.pl   |   rozmowa telefoniczna

 

 

@2010 - 2024 Copyright by Elżbieta Nieradko