Moim gościem była Danuta Rolinger-Bednarska.
Zgodziła się opowiedzieć, jak wygląda prowadzenie butikowej Agencji Public Relations i z jakimi wyzwaniami mierzy się, delegując zadania w swoim zdalnym zespole.
Poznaj lepiej Danutę:
Jest doświadczoną PR-owiec oraz strateżką komunikacji.
Od ośmiu lat prowadzi butikową Agencję PR, w której wspiera liderów, ekspertów i małe biznesy. Jest też autorką programu "Podbij media! Niech świat o Tobie usłyszy!" oraz licznych publikacji w mediach branżowych. Spełnia się jako mentorka w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.
Naszą rozmowę możesz posłuchać 👇
lub obejrzeć 👇
W największym stopniu jest to PR tradycyjny, co oznacza pomoc moim klientom w budowaniu marki widocznej w mediach. Jest to ważne w czasach, kiedy kontakt z dziennikarzami, sposób proponowania tematów i spotkań ulega zmianie.
Jeżeli planujemy dłuższą współpracę to rozpoczynamy od całej strategii PR-owej, która obejmuje cykl spotkań. Natomiast przy planowaniu konkretnego wydarzenia, koncentracja skupia się wokół niego i znalezieniu tematów ciekawych dla dziennikarzy. Oznacza to znalezienie takich wątków, które będą atrakcyjne dla mediów i zadbanie o interesy zarówno klienta jak i dziennikarzy.
Jest to trudne, ponieważ obserwuje się roszczeniowość i nieufność wobec mediów, która wynika z braku zrozumienia ich środowiska. Ważna jest więc wysoka kultura osobista, dyplomacja oraz wyjaśnianie, jak pewne rzeczy działają.
Mam stały zespół, z którym współpracuję oraz kilka systematycznie wspierają mnie w zadaniach np. z copywritingu czy obsługi klienta. Gdy rozwijałam agencję, posiadałam stacjonarne biuro oraz pracowników etatowych.
Obecnie efektywniejsza dla mnie jest praca zdalna, z pracownikami organizujemy spotkania online, spotykamy się stacjonarnie, jeśli ku temu okazja lub konieczność.
Moja agencja jest butikowa, co oznacza, że nie biorę na siebie wielu projektów. Dbam o standard każdego przedsięwzięcia i zależy mi, aby osobiście angażować się w wykonywane zadania i budować relację z klientami. Lubię swoją pracę i dzięki takiemu podejściu daje mi ona satysfakcję.
W jednym miejscu wszystko, czego potrzebujesz do skutecznego rozwoju w biznesie online!
Formuła: platforma subskrypcyjna - jak Netflix, tylko na wiedzy, którą tu zdobędziesz, możesz zarabiać
Jeśli marzysz o tym, aby pracować zdalnie, z dowolnego miejsca na świecie i zarabiać na kompetencjach cyfrowych, ta przestrzeń jest stworzona właśnie dla Ciebie!
Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę, czy chcesz podnieść swoje kompetencje na wyższy poziom – znajdziesz tu wszystko, czego potrzebujesz, aby rozwijać się w świecie cyfrowym i biznesowym.
Korzystasz ze wsparcia w zakresie, w którym tego potrzebujesz - tak długo jak tego potrzebujesz. Ty decydujesz ile mojego wsparcia potrzebujesz!
Czekają na Ciebie:
Nagrania szkoleń z różnych obszarów: back office, social media, sprzedaż, podcasty, vlogi, blogi, strony internetowe, webinary, newslettery, e-booki.
Co miesiąc nowe szkolenie tematyczne - najbliższe we wrześniu o AI ;)
2 razy w miesiącu spotkania na Q&A (sobota i piatek) - na żywo
4 razy w miesiącu CoWorking - na żywo, wspólna praca i omawianie wyzwań (wtorki lub środy)
średnio w miesiącu widzimy się ok. 20 godzin ;)
W zarządzaniu zespołem stacjonarnym była większa elastyczność działania. Teraz kiedy pracujemy z zespołem na odległość, „ważne jest planowanie zadań, planowanie budżetu oraz przewidywanie. Nakładanie ram podejmowanym działaniom jest konieczne, aby praca przyniosła założony cel”.
Teraz największym sukcesem dla mnie jest to, że nie wiem, jak coś zrobić. Jest to źródło spokoju, że pewne rzeczy mogę odłożyć na bok, bo mam zaufanie do zespołu.
Kiedy mam doświadczenie w wykonaniu jakiegoś zadania, czuję opór przed oddelegowaniem go, bo wydaje mi się, że sama wykonam je lepiej i szybciej. Czasami szkoda mi czasu na wytłumaczenie komuś, na czym polega zadanie. Jednak ostatecznie staram się oddawać innym nawet takie zadania”.
Nie wiedziałam, co tak do końca mogę zlecić. Wypisanie zadań i ustalenie ich wagi pomogło mi określić, które mają znaczenie strategiczne, a które nie. Przydzieliłam poszczególne zadania różnym osobom, tworząc w ten sposób zespół.
Każdy ma wyznaczoną część do wykonania, którą zamieszcza w Asanie, bo właśnie ten program pomaga nam w komunikacji i realizowaniu zadań. Korzystamy też z Messengera, kiedy potrzebujemy się szybko skontaktować.
Otwarcie salonu jubilerskiego w trakcie mojego urlopu. Dzięki członkom zespołu wydarzenie przebiegło bez komplikacji. Kontakt z moją osobą był konieczny tylko w sporadycznych sytuacjach.
Kosztowało mnie to sporo pieniędzy, ponieważ było związane z koniecznością przetestowania pracowników. Teraz zatrudniam wolno. Najpierw testuję kandydatów, żeby mieć pewność, że podobnie rozumiemy temat. Delegowania też musimy się nauczyć, bo nikt nie siedzi w naszej głowie. Przeróżne sytuacje, z którymi się spotykamy, najlepiej nas uczą, jak to robić.
Chcesz zostać w kontakcie z Danutą?
Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście.
Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - kliknij tu.
OBM Elżbieta Nieradko NIP: 5213641211
ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa
e-mail: elzbieta@nieradko.pl | rozmowa telefoniczna
@2010 - 2024 Copyright by Elżbieta Nieradko