Pinterest manager
21/06/2024

Delegowanie w agencji Public Relations

Moim gościem była Danuta Rolinger-Bednarska.

Zgodziła się opowiedzieć, jak wygląda prowadzenie butikowej Agencji Public Relations i z jakimi wyzwaniami mierzy się, delegując zadania w swoim zdalnym zespole. 

 

Poznaj lepiej Danutę:

 

Jest doświadczoną PR-owiec oraz strateżką komunikacji. 

Od ośmiu lat prowadzi butikową Agencję PR, w której wspiera liderów, ekspertów i małe biznesy. Jest też autorką programu "Podbij media! Niech świat o Tobie usłyszy!" oraz licznych publikacji w mediach branżowych. Spełnia się jako mentorka w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

 

Naszą rozmowę możesz posłuchać 👇

lub obejrzeć   👇

Czym obecnie zajmuje się PR-owiec

 

W największym stopniu jest to PR tradycyjny, co oznacza pomoc moim klientom w budowaniu marki widocznej w mediach. Jest to ważne w czasach, kiedy kontakt z dziennikarzami, sposób proponowania tematów i spotkań ulega zmianie.

 

Jak przygotować się do współpracy z agencją Public Relations

 

Jeżeli planujemy dłuższą współpracę to rozpoczynamy od całej strategii PR-owej, która obejmuje cykl spotkań. Natomiast przy planowaniu konkretnego wydarzenia, koncentracja skupia się wokół niego i znalezieniu tematów ciekawych dla dziennikarzy. Oznacza to znalezienie takich wątków, które będą atrakcyjne dla mediów i zadbanie o interesy zarówno klienta jak i dziennikarzy.

 

Jest to trudne, ponieważ obserwuje się roszczeniowość i nieufność wobec mediów, która wynika z braku zrozumienia ich środowiska. Ważna jest więc wysoka kultura osobista, dyplomacja oraz wyjaśnianie, jak pewne rzeczy działają.

 

Mam stały zespół, z którym współpracuję oraz kilka  systematycznie wspierają mnie w zadaniach np. z copywritingu czy obsługi klienta. Gdy rozwijałam agencję, posiadałam stacjonarne biuro oraz pracowników etatowych. 

 

Obecnie efektywniejsza dla mnie jest praca zdalna, z pracownikami organizujemy spotkania online, spotykamy się stacjonarnie, jeśli ku temu okazja lub konieczność.

 

Moja agencja jest butikowa, co oznacza, że nie biorę na siebie wielu projektów. Dbam o standard każdego przedsięwzięcia i zależy mi, aby osobiście angażować się w wykonywane zadania i budować relację z klientami. Lubię swoją pracę i dzięki takiemu podejściu daje mi ona satysfakcję.

Program Edukacyjny - Wirtualna Asysta z certyfikatem MEiN

Sprawdzam szczegóły

Sprawdź szczegóły, jeśli:

 

👉 chcesz wrócić do aktywności zawodowej po przerwie, ale szukasz większej elastyczności niż praca na etacie,

👉 zaczynasz karierę zawodową lub planujesz się przebranżowić,

👉 chcesz zdobyć umiejętności i kompetencje potrzebne do wspierania innych przedsiębiorców,

👉 działasz już w wirtualnej asyście, ale czujesz, że nie wykorzystujesz całego potencjału tego nowego zawodu,

👉 masz świadomość potrzeby ciągłego rozwoju i samodoskonalenia, gdyż jest to bardzo dynamicznie zmieniający się obszar,

👉 nie chcesz tracić czasu i swojej energii na długie dojazdy,

Szkolenie, które pozwoli Ci wystartować jako wirtualna asystentka

Różnice między zespołem stacjonarnym a zdalnym

 

W zarządzaniu zespołem stacjonarnym była większa elastyczność działania.  Teraz kiedy pracujemy z zespołem na odległość, „ważne jest planowanie zadań, planowanie budżetu oraz przewidywanie. Nakładanie ram podejmowanym działaniom jest konieczne, aby praca przyniosła założony cel”.

 

Teraz największym sukcesem dla mnie jest to, że nie wiem, jak coś zrobić. Jest to źródło spokoju, że pewne rzeczy mogę odłożyć na bok, bo mam zaufanie do zespołu.

 

Wyzwania

 

Kiedy mam doświadczenie w wykonaniu jakiegoś zadania, czuję opór przed oddelegowaniem go, bo wydaje mi się, że sama wykonam je lepiej i szybciej. Czasami szkoda mi czasu na wytłumaczenie komuś, na czym polega zadanie. Jednak ostatecznie staram się oddawać innym nawet takie zadania”.

 

Trudności na początku budowania zespołu

 

Nie wiedziałam, co tak do końca mogę zlecić. Wypisanie zadań i ustalenie ich wagi pomogło mi określić, które mają znaczenie strategiczne, a które nie. Przydzieliłam poszczególne zadania różnym osobom, tworząc w ten sposób zespół.

 

Macierz odpowiedzialności

 

Każdy ma wyznaczoną część do wykonania, którą zamieszcza w Asanie, bo właśnie ten program pomaga nam w komunikacji i realizowaniu zadań.  Korzystamy też z Messengera, kiedy potrzebujemy się szybko skontaktować. 

 

Sukces odniesiony dzięki zespołowi i delegowaniu

 

Otwarcie salonu jubilerskiego w trakcie mojego urlopu. Dzięki członkom zespołu wydarzenie przebiegło bez komplikacji. Kontakt z moją osobą był konieczny tylko w sporadycznych sytuacjach. 

 

Ile kosztuje zbudowanie działającego i skutecznego zespołu

 

Kosztowało mnie to sporo pieniędzy, ponieważ było związane z koniecznością przetestowania pracowników. Teraz zatrudniam wolno. Najpierw testuję kandydatów, żeby mieć pewność, że podobnie rozumiemy temat. Delegowania też musimy się nauczyć, bo nikt nie siedzi w naszej głowie. Przeróżne sytuacje, z którymi się spotykamy, najlepiej nas uczą, jak to robić.

 

Chcesz zostać w kontakcie z Danutą?

Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście. 

Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - kliknij tu. 

 

Jeśli chcesz sprawdzić aktualną ofertę - kliknij tu.

Pakiet umów

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

Sprawdź

Zatrzymałaś się w miejscu i nie wiesz, co warto zrobić dalej? Umów się na konsultacje z mentorką wirtualnych asystentek.

Sprawdź

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

 

OBM Elżbieta Nieradko NIP: 5213641211

ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa

e-mail: elzbieta@nieradko.pl   |   rozmowa telefoniczna

 

 

@2010 - 2024 Copyright by Elżbieta Nieradko