Moim gościem była Karolina Walczak.
Zgodziła się odpowiedzieć na pytanie o ubezpieczenia zawodowe dla wirtualnych asystentek.
Poznaj lepiej Karolinę:
Karolina jest wirtualną asystentką i agentką ubezpieczeniową z 12-letnim doświadczeniem w obsłudze klientów indywidualnych i biznesowych.
Dzięki swojej wiedzy zarówno o branży wirtualnych asystentek, jak i rynku ubezpieczeń, doskonale rozumie wyzwania, z jakimi mogą się zmagać wirtualne asystentki, a także potrafi analizować oferty ubezpieczeniowe, pomagając w wyborze odpowiedniego zabezpieczenia.
Naszą rozmowę możesz posłuchać 👇
lub obejrzeć 👇
Na początek warto zaznaczyć, że posiadanie ubezpieczenia zawodowego dla wirtualnej asystentki nie jest obowiązkowe. Nie jest to wymóg formalny ani prawny, w przeciwieństwie na przykład do ubezpieczenia komunikacyjnego OC, za którego brak grożą kary. Ubezpieczenie dla wirtualnej asystentki jest zatem ubezpieczeniem dobrowolnym.
Mimo to stanowi ono swoiste zabezpieczenie i zapewnia wewnętrzny spokój podczas codziennej pracy, szczególnie w sytuacjach, gdy klient zgłosi roszczenie lub uwagę dotyczącą wykonanej pracy.
Warto pamiętać, że: każda uwaga klienta powinna być traktowana jako reklamacja, na którą obowiązują ustawowe terminy odpowiedzi.
Rozważenie posiadania ubezpieczenia zawodowego przez wirtualną asystentkę przynosi kilka istotnych korzyści, które chronią ją przede wszystkim finansowo, ale również wizerunkowo. W przypadku zgłoszenia jakiegokolwiek roszczenia, ubezpieczenie może zapewnić wypłatę świadczenia lub pokrycie kosztów obrony oraz dochodzenia w różnych sprawach.
Ochrona ubezpieczeniowa może obejmować następujące obszary:
• Błędnie wykonane zadanie.
• Naruszenie zachowania poufności.
• Naruszenie praw własności intelektualnej.
• Utrata dokumentów, które zostały nam przekazane.
• Naruszenie danych osobowych (RODO).
Aby móc skorzystać z ubezpieczenia, konieczne jest posiadanie pisemnej umowy z klientem. Jest to bardzo ważny aspekt. Umowa może mieć dowolny charakter, byleby była w formie pisemnej. Kluczowe jest, aby potwierdzała ona świadczenie usług na rzecz danego klienta.
Posiadanie podpisanej umowy jest istotne nie tylko dla możliwości skorzystania z ubezpieczenia, ale także w przypadku przekazywania majątkowych praw autorskich oraz przy ewentualnej windykacji – jeśli chcemy skorzystać z uproszczonej procedury dochodzenia roszczeń, pisemna umowa jest niezbędna, a ustalenia mailowe mogą okazać się niewystarczające.
Jednym z najczęstszych zadań wirtualnych asystentek jest zarządzanie kalendarzem spotkań klientów. Często wiąże się to z odczytywaniem maili i korespondencji, a następnie nanoszeniem terminów na kalendarz. W natłoku obowiązków, pod wpływem dekoncentracji czy stresu, może zdarzyć się błąd. Przykładem jest błędne wpisanie terminu ważnego spotkania (np. z potencjalnym inwestorem klienta), co skutkuje tym, że spotkanie się nie odbędzie. W takiej sytuacji klient może zgłosić roszczenie, domagając się pokrycia strat poniesionych w związku z utraconą szansą biznesową z powodu naszej pomyłki.
Mało kto zdaje sobie sprawę, że potencjalnie utracone korzyści klientów mogą być powodem roszczeń. Nawet najprostsze, wykonywane odruchowo czynności mogą prowadzić do nieprzyjemnych sytuacji i roszczeń ze strony klienta.
Istnieją pewne sytuacje, które są wyłączone z ochrony ubezpieczeniowej, co oznacza, że mimo posiadania ubezpieczenia, trzeba będzie zapłacić z własnej kieszeni. Jednym z najważniejszych wyłączeń są sytuacje, w których na przykład wchodzimy w rolę doradcy (np. finansowego) nie posiadając do tego stosownych uprawnień.
Ważną informacją jest to, że niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe obejmują ochroną rażące niedbalstwo. Dzięki temu nawet proste błędy, niecelowe, takie jak błędne wpisanie daty spotkania do kalendarza, mogą być objęte ochroną, co umożliwia wypłatę świadczenia i zabezpiecza nas przed ponoszeniem odpowiedzialności z własnej kieszeni.
W jednym miejscu wszystko, czego potrzebujesz do skutecznego rozwoju w biznesie online!
Formuła: platforma subskrypcyjna - jak Netflix, tylko na wiedzy, którą tu zdobędziesz, możesz zarabiać
Przetestuj przez 1 miesiąc i zostań, jeśli zechcesz.
Zanim udamy się do ubezpieczyciela, warto na spokojnie przemyśleć i odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań:
• Jakie dokładnie usługi świadczymy jako wirtualna asystentka? Czy chcemy zabezpieczyć wszystkie usługi, czy tylko część z nich?
• Czy mamy klientów z zagranicy lub pracujemy na rynkach zagranicznych? To ważne, aby zgłosić ubezpieczycielowi, by uniknąć problemów z wypłatą odszkodowania.
• Jakie ryzyka są najbardziej prawdopodobne w naszej pracy?
• Jaką sumę ubezpieczenia chciałybyśmy mieć?
• Czy potrzebujemy dodatkowego zabezpieczenia?
• Czy planujemy zmianę profilu działalności lub wykonywanie dodatkowych rzeczy, które na ten moment nie są objęte polisą? Warto zgłosić takie zmiany ubezpieczycielowi.
Im lepiej się przygotujemy, tym lepiej przeprowadzimy rozmowę z ubezpieczycielem, a oferta ubezpieczeniowa zostanie skrojona na miarę naszych potrzeb, co ma wpływ na wysokość składki.
Dla osób, które chcą samodzielnie przeanalizować oferty ubezpieczeń i warunki ogólne, kluczowe jest zwrócenie uwagi na następujące aspekty:
• Zakres ubezpieczenia: Czy obejmuje on wszystkie usługi, które chcemy zabezpieczyć?
• Wyłączenia: Czy w wyłączeniach nie ma czegoś, co jest dla nas istotne?
• Suma ubezpieczenia: Czy odpowiada naszym potrzebom?
• Udział własny i franszyza: Czy ubezpieczyciel partycypuje w wypłacie świadczenia lub obniża je o określoną kwotę? Zazwyczaj nie są to wysokie kwoty, ale warto być ich świadomym.
• Procedury zgłaszania szkód: Jak wyglądają i czy ubezpieczyciel nas w tym wesprze?
• Łatwość kontaktu z ubezpieczycielem oraz jego wsparcie w obliczu problemu.
Zarówno osoba fizyczna (np. działająca bez zarejestrowanej działalności gospodarczej, czyli tzw. NDG), jak i prawna (np. jednoosobowa działalność gospodarcza - JDG, spółka), może ubiegać się o zawarcie takiego ubezpieczenia.
To oznacza, że nawet osoby, które dopiero zaczynają swoją działalność od drobnych zleceń (np. takich jak przygotowanie grafiki czy tekstu), mogą skorzystać z ochrony ubezpieczeniowej.
Ubezpieczenie stanowi dodatkowe wsparcie zarówno na początku drogi zawodowej, jak i przy obsłudze większych klientów.
Chcesz zostać w kontakcie z Karoliną i porozmawiać o ubezpieczeniu?
Ponad 50 pytań w prosty sposób sprawdzających Twoją wiedzę techniczną, biznesową i freelancerką.
✅ Zweryfikować, czy masz już umiejętności potrzebne do rozpoczęcia kariery jako wirtualna asystentka lub freelancerka.
✅ Zrozumieć, co jeszcze musisz opanować, aby wspierać przedsiębiorców działających online.
✅ Odkryć, jak daleko jesteś od wymarzonej pracy, która pozwoli Ci pracować z dowolnego miejsca i na własnych zasadach.
Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście.
Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - kliknij tu.
OBM Elżbieta Nieradko NIP: 5213641211
ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa
e-mail: elzbieta@nieradko.pl | 881689833 rozmowa telefoniczna
@2010 - 2024 Copyright by Elżbieta Nieradko