Sprawdzam szczegóły

 

Wsparcie ad hoc dla Ciebie, jeśli potrzebujesz:

 

✅ wsparcia praktyka, który wie, z jakimi wyzwaniami się aktualnie mierzysz

 

✅ optymalizacji swoich działań

 

✅ sprawdzonych rozwiązań

Konsultacja indywidualna

Zmiana zawodu: wirtualna asystentka
22/03/2024

#AutoAwans - Jak awansuje freelancer?

Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście. 

Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - kliknij tu. 

 

Jeśli chcesz sprawdzić aktualną ofertę - kliknij tu.

Pakiet umów

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

Konsultacja 1:1

Zatrzymałaś się w miejscu i nie wiesz, co warto zrobić dalej? Umów się na konsultacje z mentorką wirtualnych asystentek.

STEP1

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

Chcesz zostać w kontakcie z Michaliną?

Jak powinien się do spotkania z ekspertem przygotować klient, którego zainteresowało hasło: „Uwolnię twój czas”?

 

Na początku proponuję umówienie się na wstępną konsultację, podczas której omówimy szczegóły związane z firmą klienta. W trakcie rozmowy będę zadawała pytania dotyczące planowanych projektów, potrzeb, komunikacji w zespole, aspektów finansowych oraz planowanego rozwoju firmy. Niezwykle istotne jest, abyśmy omówiły strategię firmy krok po kroku. Choć możliwe byłoby wypełnienie briefu przed spotkaniem, wolę tę rozmowę prowadzić interaktywnie, by uniknąć sytuacji, gdzie klient określi coś jako nieważne, a później okaże się, że jest to kluczowe.

W trakcie konsultacji zbieram wszelkie istotne informacje dotyczące prowadzenia firmy. Następnie przedstawiam klientowi, w jaki sposób mogę wspomóc i uwolnić jego czas. To także moment, w którym mogę zaoferować praktyczne sugestie, takie jak stworzenie profili na platformach takich jak Asana, aby lepiej zorganizować projekty.

Dobrze zorganizowana przestrzeń online pozwoli nam efektywnie zarządzać projektami, sprawiając, że wszelkie informacje będą dostępne w jednym miejscu. Przed spotkaniem warto również zastanowić się nad planem i oczekiwaniami dotyczącymi rozwoju firmy, co ułatwi naszą współpracę.

 

A jak powinna się przygotować do spotkania osoba, która potrzebuje wsparcia w uwolnieniu swojego potencjału?

 

Ważna jest przestrzeń czasowa, która pozwoli klientowi skoncentrować się na terapii. Znalezienie odpowiedniego momentu w ciągu dnia, który nie będzie zakłócony telefonami czy innymi obowiązkami, jest kluczowe. Po zakończeniu sesji trzeba zadecydować, czy klient chcesz przedyskutować tematy, które mogły go zaniepokoić.

Kolejnym istotnym elementem jest przestrzeń wizualna. Miejsce, w którym odbędzie się sesję terapeutyczną, powinno być dla komfortowe i bezpieczne. Należy unikać przestrzeni publicznych, takich jak kawiarnie czy open space. Zalecane jest stworzenie specjalnego miejsca, w którym można poczuć się swobodnie.

Ważnym elementem jest przygotowanie przestrzeni do terapii. Należy zadbać o brak zakłóceń i przeszkód, które mogą wpłynąć na koncentrację. To miejsce powinno być prywatne i spokojne, aby móc poczuć się bezpiecznie

Warto także przygotować paczkę chusteczek, bo czasem są potrzebne oraz o to, aby nikt nie przeszkadzał i nie zakłócał spotkania.

Terapia online wymaga od klienta (nie od terapeuty) zaangażowania w stworzenie komfortowego środowiska, w którym będzie on mógł otwarcie wyrazić swoje uczucia i myśli. Należy zatem stworzyć sobie przestrzeń bezpieczną, w której można skupić się na sobie i swoim rozwoju.

 

Doświadczenia z delegowaniem

 

O delegowaniu w moim przypadku można powiedzieć, że to ciągły proces nauki. Początkowo myślałam, że z moją komunikatywnością nie będzie problemu, ale delegowanie okazało się trudniejsze, niż się spodziewałam. 

Przykładem może być moja współpraca z web-developerem, gdzie jasno określam oczekiwania co do strony, ale pozostawiam techniczną stronę zadania specjaliście. Uważam, że kluczowe jest wyznaczanie celu, pozostawienie swobody w wybieraniu środków oraz docenianie indywidualności członków zespołu. Działki różnią się od siebie, a każda osoba ma swoje tempo i preferencje. 

W online'owym środowisku trudniej jest wychwycić subtelności, dlatego szczera i otwarta komunikacja staje się kluczowym narzędziem przy delegowaniu. Uczymy się akceptować różnice i stawiać na efekt końcowy, przy jednoczesnym zrozumieniu, że droga do celu może być różna dla każdego. 

Ważne jest również tworzenie przestrzeni dla zespołu, aby czuli się bezpieczni w komunikowaniu swoich trudności czy potrzeb. 

Przy delegowaniu należy być elastycznym i zawsze mieć plan bezpieczeństwa, a przede wszystkim kłaść nacisk na uczciwą i otwartą komunikację.

 

Czy zrobienie #AutoAwansu jest łatwiejsze od przejścia z etatu na freelance? 

 

Pytanie o #AutoAwansy i zmianę ścieżki zawodowej jest zawsze wyzwaniem, zwłaszcza że podniesienie kwalifikacji, stawek i osiągnięcie poziomu ekspertyzy budzi wątpliwości. Często zadawałam sobie pytanie: „Czy naprawdę jestem ekspertem, czy jedynie wykonuje dobrą pracę?”. 

To samo dotyczy bycia mentorem czy coachem – „Czy mogę rzeczywiście pomagać innym?”. Czasem pojawia się lęk, zwłaszcza gdy nie znamy odpowiedzi na wszystkie pytania. 

Uważam, że kluczowym elementem jest zmiana mindsetu i sposobu myślenia. Przejście z jednej roli zawodowej do drugiej to nie tylko zmiana zewnętrzna, ale także ewolucja wewnętrzna, gdzie dochodzimy do przekonania, że zasługujemy na awans.

 

 

Czy są jakieś narzędzia, którymi można sprawdzić, czy należy mi się awans, czy jeszcze nie?

 

Jeśli chodzi o narzędzia oceniające zasługę awansu, to zazwyczaj proces ten naturalnie kształtuje się w wyniku potrzeby podniesienia stawki lub innego rodzaju postępu. W przypadku wzrostu stawki warto zastanowić się nad tym, co towarzyszy temu procesowi. 

Niedawno natknęłam się na post dziewczyny, która kwestionowała stawkę wirtualnych asystentek na poziomie 80 zł, sugerując, że zatrudnienie osoby na umowę zlecenie może być tańsze. Jednak warto zauważyć, że dziewczyna poszukiwała osoby do prostych zadań graficznych lub tworzenia schematów 

w MailerLite, nie zaś eksperta czy specjalisty. 

Należy też wziąć pod uwagę, że szkolenie takiej osoby wymaga czasu, którego ona nie uwzględnia w stawce, podczas gdy ekspert lub specjalista byłby w stanie uwolnić ten czas.

Obecnie pracuję ze stażystkami, które uczestniczą w wykupionym przeze mnie kursie. Zamiast wydawać im konkretne polecenia, po prostu zapewniam im dostęp do kursu i zachęcam do samodzielnego przestudiowania go. Jeśli mają pytania, wtedy wspólnie pracujemy nad rozwiązaniem. Taki kurs online stanowi dla mnie dodatkową wartość, z której mogę skorzystać. Patrzenie na swój czas nie tylko jako coś, co daję, ale także jako coś, co uwalnia potencjał mojego zespołu i pozwala klientowi skupić się na innych obszarach działalności.

 

 

Jak wspiera swoich klientów ekspertka zarządzania firmą i personelem? 

 

Moim głównym celem jest uwolnienie czasu klientów. Motta, które mi towarzyszą- "uwolnię Twój potencjał" oraz "uwolnię Twój czas" odzwierciedlają filozofię mojej pracy. Współpraca ze mną skupia się przede wszystkim na organizacji procesów w firmie. Jeśli firma nie ma ułożonych procedur, pracuję nad ich stworzeniem. Natomiast gdy istniejące procedury nie działają efektywnie, przeprowadzam weryfikację i wspólnie z zespołem doskonalimy system działania.

Ponadto zajmuję się kluczowymi aspektami z obszaru wirtualnej recepcji i obsługi klienta, jest to mój konik. Współpraca opiera się na uczciwej komunikacji, a jeśli trafiam na obszary, których nie potrafię obsłużyć, zawsze otwarcie o tym informuję i decyduję się na ich delegację do specjalistów, z którymi cały czas utrzymuję kontakt. Warto dodać, że specjaliści ci są ekspertami w konkretnych obszarach. 

W skrócie, moje zadanie to uwolnienie czasu klienta i przejęcie na siebie dużego zakresu odpowiedzialności. Pełnię rolę project managera, zarządzając zespołem i przekładając zamysły klienta na praktyczne działania. Posiadam zdolności do usprawniania komunikacji w zespołach, co pozwala na efektywną realizację projektów. Moje umiejętności psychologiczne, takie jak empatia i słuchanie, są kluczowe w rozwiązywaniu konfliktów i budowaniu lepszej współpracy. W rezultacie wnoszę do firmy swoje wewnętrzne zasoby, uzupełniając potencjał przedsiębiorstwa.

 

lub obejrzeć   👇

Moim gościem była Michalina Ossowska

Zgodziła się podzielić swoimi refleksjami na temat trudności związanymi z #AutoAwansami freelancera oraz koniecznością zmiany mindsetu, aby osiągnąć nowe poziomy w karierze.

 

Poznaj lepiej Michalinę:

 

Michalina jest ekspertką w zakresie zarządzania firmą i personelem, współpracuje z małymi i średnimi firmami, w których odpowiada za prowadzenie ich firm lub projektów, a od 2023 roku pracuje ponownie jako psycholog

i prowadzi terapie indywidualne oraz kręgi wsparcia.

 

Naszą rozmowę możesz posłuchać 👇

 

OBM Elżbieta Nieradko NIP: 5213641211

ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa

e-mail: elzbieta@nieradko.pl   |   rozmowa telefoniczna

 

 

@2010 - 2024 Copyright by Elżbieta Nieradko