Moim gościem była Bożena Koulenti.
Podczas rozmowy opowiedziała o tym, jak wyglądały początki jej kariery jako wirtualna asystentka, jak przygotowała się do tej pracy oraz jakie wyzwania napotykała na swojej drodze zawodowej. Bożena opowiedziała również o tym, jak z upływem czasu zmieniała się jej oferta. Ważną częścią tej rozmowy było też wskazanie cech wzorowej i długofalowej współpracy.
Bożena jest wirtualną asystentką, która zajmuje się działaniami w obszarze marketingu online oraz techniczną stroną biznesu. Wspiera kampanie sprzedażowe oraz pomaga budować strategie komunikacji. Współpracuje głównie z coachkami i trenerkami osobistymi oraz szkołami językowymi. Biegle włada językiem angielskim oraz greckim.
lub obejrzeć 👇
Chęć przekwalifikowania się i zmiany zawodowej pojawiła się z potrzeby bycia na swoim, chęci realizowania własnych pomysłów. Ważne było dla mnie, aby nikt mi nie mówił, co mogę, a czego mi nie wolno robić. Intrygował mnie również sam biznes online, jak działa i jak ludzie mogą zarabiać np. na kursach online.
Zanim zaczęłam działać jako wirtualna asystentka, zrobiłam szczegółowy research w tym temacie. Zanim zaczęłam pracę, wiedziałam, kim jest WA, czym się może zajmować i co powinna potrafić. Nie zdawałam sobie jednak sprawy, ile specjalistycznej wiedzy muszę posiąść, oraz jak dużo narzędzi będę musiała poznać. Choć nie były mi one obce, to od tamtego momentu musiałam z nich biegle korzystać, by wspierać swoich klientów. Na szczęście, z każdym kolejnym narzędziem proces nauki był szybszy i łatwiejszy.
Rozpoczynając pracę jako wirtualna asystentka, byłam przekonana, że osoby, z którymi będę współpracować, będą poważnymi klientami o statusie VIP, z którymi kontakt będzie odbywać się tylko na formalnej płaszczyźnie.
Jak się okazało, klienci, z którymi współpracuję, a są to głównie kobiety, to bardzo uprzejme osoby, z którymi można porozmawiać nawet nieformalnie, a nawet zawrzeć głębsze, koleżeńskie relacje.
Najbardziej obawiałam się tego, czy znajdę wystarczająco dużo klientów w Polsce, ponieważ sama na stałe nie mieszkam w kraju. Jak się okazało, jest to praca, którą można wykonywać z dowolnego miejsca.
Jak wspomniałam, na początku zrobiłam dokładny research w obszarze wirtualnej asysty. Było to dla mnie idealnym wprowadzeniem do tematu. Korzystałam z wielu dostępnych i darmowych materiałów oraz wiedzy z blogów innych osób, które pracowały w tym obszarze. Kiedy sama zaczęłam działać i tworzyć własną ofertę, korzystałam już z płatnych kursów i materiałów, aby nie zagubić się w morzu informacji.
W jednym miejscu wszystko, czego potrzebujesz do skutecznego rozwoju w biznesie online!
Formuła: platforma subskrypcyjna - jak Netflix, tylko na wiedzy, którą tu zdobędziesz, możesz zarabiać
Jeśli marzysz o tym, aby pracować zdalnie, z dowolnego miejsca na świecie i zarabiać na kompetencjach cyfrowych, ta przestrzeń jest stworzona właśnie dla Ciebie!
Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę, czy chcesz podnieść swoje kompetencje na wyższy poziom – znajdziesz tu wszystko, czego potrzebujesz, aby rozwijać się w świecie cyfrowym i biznesowym.
Korzystasz ze wsparcia w zakresie, w którym tego potrzebujesz - tak długo jak tego potrzebujesz. Ty decydujesz ile mojego wsparcia potrzebujesz!
Czekają na Ciebie:
Nagrania szkoleń z różnych obszarów: back office, social media, sprzedaż, podcasty, vlogi, blogi, strony internetowe, webinary, newslettery, e-booki.
Co miesiąc nowe szkolenie tematyczne - najbliższe we wrześniu o AI ;)
2 razy w miesiącu spotkania na Q&A (sobota i piatek) - na żywo
4 razy w miesiącu CoWorking - na żywo, wspólna praca i omawianie wyzwań (wtorki lub środy)
średnio w miesiącu widzimy się ok. 20 godzin ;)
Moja pierwsza współpraca była moją ulubioną. Było to wsparcie trenerki rozwojowej, które trwa do dziś. Wtedy tez moja oferta była bardzo podstawowa. Było to dodawanie gotowych treści, umieszczanie na stronach internetowych, fakturowanie- zadania z zakresu back office, do których przygotowało mnie poprzednie stanowisko pracy. Oprócz tego oferta obejmowała przygotowanie prostych grafik.
Na chwilę obecną dopasowałam ofertę do czynności, w których czuję się najlepiej i które dają mi najwięcej radości, czyli obszar marketingu, wspieranie kampanii marketingowych, kampanii sprzedażowych, praca przy strategiach, przy budowaniu obecności w sieci. W tych obszarach mogę dać swoim klientkom największą wartość.
Uważam, że we współpracy liczy się dobra komunikacja oraz vibe. Według mnie najlepiej dobierać takich klientów, z którymi chcielibyśmy zawierać również relacje w obszarze prywatnym. Ważne, żeby wartości moje oraz moich klientów były podobne. Dobrze współpracować z ludźmi, którzy nam odpowiadają w sposobie myślenia, działania i po prostu bycia.
Po czasie zrozumiałam, że nie muszę potrafić wszystkiego. Nie muszę znać działania wszystkich programów i aplikacji. W byciu wirtualną asystentką nie chodzi o to, aby być specjalistą od wszystkiego.
Pozytywnym momentem przełomowym było dla mnie zapełnienie kalendarza. Było to potwierdzeniem, jak dużą wartość daję swoim klientom. Niestety pojawił się też moment mniej optymistyczny, kiedy straciłam dwie ważne współprace. Zmusiło mnie to do obniżenia stawek. Teraz wiem, że nie było to konieczne działanie, ale nauczyło mnie, że czekają mnie wzloty i upadki.
Osobom, które planują swoją karierę w obszarze wirtualnej asysty, radziłabym, aby nie bać się i spróbować. Koszty wejścia w tę działalność są niskie i warto zaryzykować i się sprawdzić. Z doświadczenia wiem, że strach, który miałam w sobie, był zupełnie niepotrzebny. Przy odpowiednio dużej wytrwałości i systematycznej pracy można liczyć na sukces.
Chcesz zostać w kontakcie z Bożeną?
Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście.
Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - kliknij tu.
OBM Elżbieta Nieradko NIP: 5213641211
ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa
e-mail: elzbieta@nieradko.pl | rozmowa telefoniczna
@2010 - 2024 Copyright by Elżbieta Nieradko