@2010 - 2021 Copyright by Elżbieta Nieradko.

Jakie są możliwe formy współpracy wirtualna asystentka - klient?

Jed­nym z czę­sto poja­wia­ją­cych się pytań jest „Czy muszę posia­dać dzia­łal­ność gospo­dar­czą, żeby pra­co­wać jako wir­tu­alna asy­stentka?” lub z per­spek­tywy klienta „Jak for­mal­nie mogę współ­pra­co­wać z wir­tu­alną asy­stentką, z klientem?”.

 

Klienci oczekują maksymalnego odciążenia z pracy, dlatego największą popularnością cieszą się te formy współpracy, które pozwalają Tobie Wirtualna Asystentko na wystawienie faktury. Chodzi o to, że klienci mogą je wrzucić w koszty i nie muszą pamiętać o wystawianiu PIT–11 w kolejnym roku.

 

Dostępne formy współpracy wirtualna asystentka - klient

 

Wirtualna asystentka, tak jak każdy freelancer, ma do wyboru następujące formy współpracy z klientem:

 

Najpopularniejsze:

  • działalność gospodarcza,

  • akceleratory przedsiębiorczości (inkubatory, fundacje),

  • wystawianie faktur poprzez portal useme.eu

 

Mniejszą popularnością cieszą się:

  • nierejestrowana działalność gospodarcza,

  • umowy cywilno-prawne (zlecenie, o dzieło),

  • umowa o pracę/telepracę.

 

Każda z tych form ma swoje plusy i minusy, dlatego należy z każdą z nich bliżej się zapoznać i dopasować do naszej sytuacji. Inne rozwiązania wybierzesz, gdy nie masz jeszcze stałych klientów, a inne, gdy od jakiegoś czasu współpracujesz z konkretnymi osobami.

 

Wpływ na decyzję ma też nasza rodzinna sytuacja finansowa. Każdemu z tych rozwiązań przyjrzałam się bliżej w e-booku „Zanim zainwestujesz w rozwój w wirtualnej asyście”. Pokrótce opisałam plusy i minusy poszczególnych możliwości.

 

Kilka słów o działalności nierejestrowanej

 

Działalność nierejestrowana to nowa forma współpracy, w której nadal jest dużo niewiadomych, dlatego polecam mocno zgłębić temat. Przepisy w tym zakresie bardzo dynamicznie się zmieniają. To, co dzisiaj będzie aktualne, za tydzień niestety może już nie mieć racji bytu, dlatego warto na bieżąco śledzić informacje na jej temat na przykład u Katarzyny Pszonickiej czy Ilony Przetacznik. Najlepiej jest umówić się na konsultację i analizę swojej indywidualnej sytuacji u doradcy podatkowego lub prawnika. 

 

Jeśli po zapoznaniu się z każdą z możliwości, w dalszym ciągu nie jesteś pewna, którą opcję wybrać, możesz umówić się ze mną na indywidualną konsultację - wspólnie przeanalizujemy Twoją sytuację i zaproponuję Ci rozwiązania, które będą dla Ciebie najlepsze ;)

 

Bez względu na to, jaką formę współpracy z klientem wybierzesz, powinnaś podpisać umowę.

 

Chroni ona zarówno Ciebie jak i Twojego Klienta. Możesz stworzyć ją sama, skorzystać z usług prawnika, lub wskoczyć do mojego sklepu i kupić paczkę gotowych umów. Zostały one stworzone przy współpracy z prawnikiem, więc masz pewność, że wszystkie formalności zostały dopilnowane. Znajdziesz tam m.in. umowę o współpracę z wirtualną asystentką, NDA - klauzulę poufności, umowę o podprzetwarzaniu danych osobowych i kilka innych dokumentów. Każdy z tych plików opatrzony jest moimi komentarzami, które mają Ci ułatwić uzupełnianie umów. Oczywiście możesz je wszystkie edytować! ;) Wskakuj do sklepu i zapoznaj się bliżej z ofertą pakietu umów ;)

 

 

 

Pozostańmy w kontakcie,

 

 

 

ps.

Szukasz wsparcia w skutecznym przekwalifikowaniu zawodowym do wirtualnej asysty?

Bezpłatne wsparcie znajdziesz w grupie na FB tylko dla WA. Oprócz moich nagrań i comiesięcznych live'ów spotkasz tam grono fantastycznych kobiet (choć mamy też paru „Rodzynków” wśród nas! ;) ), które dzielą się swoim doświadczeniem i dają ogrom wsparcia! ;)

Jeśli Twoje pytania wymagają indywidualnego podejścia i analizy sytuacji - zapoznaj się z moją ofertą spotkań indywidualnych i warsztatów grupowych.

 

Możesz też napisać bezpośrednio do mnie na elzbieta@nieradko.pl

 

Umowa z wirtualną asystentką. Jak wirtualna asystentka ma zadbać o współpracę z klientem?
04 września 2019

ostatnia aktualizacja: 04-02-2021

       


 

Wróć do bloga