Pinterest manager
28/06/2024

Dlaczego tak wiele pomysłów umiera śmiercią naturalną?

Moim gościem była Lucy Erezman

Opowiedziała o ważnym elemencie każdego newslettera.

 

Poznaj lepiej Lucy: jest ekspertką w zakresie MailerLite i e-mail marketingu. Uczy małe biznesy tworzyć komunikację mailową, która buduje relacje i sprzedaje. Wykorzystuje do tego MailerLite oraz projektuje kampanie mailowe od A do Z. 

 

Naszą rozmowę możesz posłuchać 👇

lub obejrzeć   👇

Na rynku obecnie pojawia się coraz więcej specjalistów działających w obszarze e-mail marketingu. W sieci nie brakuje krótkich wskazówek, darmowych produktów ani propozycji tematów, które tym kanałem dystrybucji można przedstawić. Obecnie e-mail marketing jest machiną sprzedającą ogromną ilość produktów i usług cyfrowych. 

Wiele osób, szczególnie na początku swojej biznesowej drogi decyduje się samodzielnie prowadzić swoje działania marketingowe. Jednak z czasem i rozwojem swojej marki ogrom pracy mobilizuje nas do oddelegowania części zadań.

 

Na jakie wsparcie możesz zatem liczyć jeśli chcesz komunikować się ze swoimi klientami przez newsletter?

 

Oczywistym jest, że zakres współpracy będzie bardzo indywidualny, ale nawet na te wypadki rynek ma już ofertę. Przy współpracy ze specjalistą możesz poprosić zarówno o zupełnie podstawowe czynności jak:

👉 założenie konta i przedstawienie podstawowych funkcji narzędzi np. MailerLite

👉 przygotowanie platformy

👉 przygotowanie zaplecza, czyli wykonania strony zapisu, strony z podziękowaniem za zapis, przygotowanie tekstów na strony, treści przesyłanych e-maili

👉 promocja newslettera w mediach społecznościowych

👉 przygotowanie sekwencji powitalnych. 

 

Wsparcie może też okazać się potrzebne, jeśli decydujesz się na przeprowadzenie kampanii sprzedażowej za pomocą swojego newslettera. 

 

Specjalista poprowadzi cię za rękę przez wszystkie zadania techniczne oraz zaplanuje twoją strategię sprzedaży dla produktu. W takim przypadku prawidłowe połączenie posiadanych już przez ciebie materiałów może okazać się kluczowe dla wyniku. W zależności od potrzeb i ustalonego zakresu współpracy osoba, której wsparcie kupujesz może zarówno audytować twoje materiały, ale może też je z tobą tworzyć. 
 

Bez względu jednak na to, na którym etapie tworzenia newslettera jesteś istotnym elementem twojej komunikacji będzie sekwencja powitalna. I chociaż bardzo możliwe, czytelniku, że masz już pewną wiedzę jak powinien wyglądać prawidłowy newsletter to nawet bardzo zaawansowani użytkownicy tego rodzaju komunikacji zwyczajnie o sekwencji powitalnej zapominają lub jest to dla nich zagadka. A to ogromna strata dla twojego biznesu. 

 

Program Edukacyjny - Wirtualna Asysta z certyfikatem MEiN

Sprawdzam szczegóły

Sprawdź szczegóły, jeśli:

 

👉 chcesz wrócić do aktywności zawodowej po przerwie, ale szukasz większej elastyczności niż praca na etacie,

👉 zaczynasz karierę zawodową lub planujesz się przebranżowić,

👉 chcesz zdobyć umiejętności i kompetencje potrzebne do wspierania innych przedsiębiorców,

👉 działasz już w wirtualnej asyście, ale czujesz, że nie wykorzystujesz całego potencjału tego nowego zawodu,

👉 masz świadomość potrzeby ciągłego rozwoju i samodoskonalenia, gdyż jest to bardzo dynamicznie zmieniający się obszar,

👉 nie chcesz tracić czasu i swojej energii na długie dojazdy,

Szkolenie, które pozwoli Ci wystartować jako wirtualna asystentka

Sekwencja powitalna potrafi być ogromnym game changerem! 

 

Bardzo dobrze jej funkcje obrazuje anegdota o zaproszeniu do siebie osoby, którą chcesz poznać i od której możesz otrzymać cenny prezent. A my jako gospodarze nie tylko nie otwieramy drzwi naszemu gościowi, ale też nie przyjmujemy prezentu. Z sekwencją powitalną jest bardzo podobnie. Przychodzi do ciebie klient, który zostawia cenny adres mailowy a ty zupełnie nie pokazujesz mu swojego świata. 

 

Co więc może dać ci sekwencja powitalna?

 

☝️pomoże zbudować relacje

☝️pozwoli przedstawić twoje wartości, którymi kierujesz się w biznesie

☝️przedstawiasz siebie i swoją wstępną ofertę 

☝️dajesz klientowi szansę na ocenę, czy masz dla niego coś czego potrzebuje 

 

Bo sekwencja powitalna to nie tylko forma przedstawienia siebie jako osoby merytorycznej i godnej zaufania, ale także pierwsza forma przedstawienia siebie także jako sprzedawcy wartościowych produktów. Ponadto daje szansę naszemu potencjalnemu klientowi na podjęcie decyzji czy jego wartości rezonują z naszym i czy nasza oferta jest dla niego interesująca. 

 

Jest jeszcze jedna korzyść, która z tego wynika. Jeśli klient nie pozostanie w naszej bazie adresów e-mail nie musimy za niego dodatkowo płacić. W przypadku szybko rosnących newsletterów może okazać się to istotne. 

 

Jak może wyglądać delegowanie takich zadań? 

 

Własny biznes rządzi się swoimi prawami. Nie zawsze będziesz w stanie być specjalistą od wszystkiego. Warto jest oczywiście poznać wszystkie aspekty naszej kampanii sprzedażowej, ale nie ma co za wszelką cenę trzymać wszystkich sroki za jeden ogon. Jeśli wiesz, że nie czujesz się dobrze z pewnymi zadaniami warto zastanowić się nad uwolnieniem swojego czasu i oddaniem tych obowiązków. Delegowanie może na początku wydawać się trochę straszne, bo jednak oddajemy jakiś ciężko wypracowany element biznesu w obce ręce, ale warto przekonać się, że ogrom wsparcia w takich zadaniach bywa nieoceniony. 

 

Kiedy jest odpowiedni moment na delegowanie?

 

Ciężko podać jednoznaczną odpowiedź na to pytanie. Bez względu na to czy działamy offline czy online – nie ma jednej definicji ani jednej drogi, za którą każdy może podążać. Patrząc na obecny rynek produktów cyfrowych
i usług, umiejętności związane z delegowaniem będą jednak ogromnie ważne. W końcu delegować możemy
w ramach własnej firmy jak i na zlecenie naszego klienta. 

 

Jakie zatem umiejętności mogą okazać się ważne podczas delegowania?

 

Wszystko opiera się na komunikacji.

W przypadku kampanii sprzedażowych wiele rzeczy musi zadziać się w odpowiednim momencie. Dlatego Terminowość jest bardzo ważna. Często są elementy, przy tworzeniu których nie możemy sobie pozwolić
na opóźnienie. 

 

Kolejną ważną umiejętnością jest responsywność. Dobra komunikacja w zespole to klucz do sukcesu. Kiedy przekazujecie sobie informacje o przebiegu pracy, trudnościach i wykonanych zadaniach, nie tylko dajecie sobie szansę na zwiększenie efektywności, ale też pogłębicie wzajemne relacje a to sprzyja waszej współpracy. 

 

Pewnie teraz myślisz: „A co jeśli w projekcie dużo się zmienia?” Szukaj osób elastycznych. Otwartość na zmiany pozwoli uniknąć frustracji i napiętej atmosfery kiedy znowu przesuniemy element w grafice. Te 3 umiejętności miękkie pomogą sprawnie popychać zadania do przodu, ale dadzą ci też dużo spokoju w głowie. Zamartwianie się czy każdy na pewno wie co ma robić i dobrze rozumie zadanie to nie jest coś co sprzyja twojemu biznesowi.

 

Chcesz zostać w kontakcie z Lucy?

Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście. 

Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - kliknij tu. 

 

Jeśli chcesz sprawdzić aktualną ofertę - kliknij tu.

Pakiet umów

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

Sprawdź

Zatrzymałaś się w miejscu i nie wiesz, co warto zrobić dalej? Umów się na konsultacje z mentorką wirtualnych asystentek.

Sprawdź

Zaczynasz działać jako wirtualna asystentka i chcesz mieć sprawdzone dokumenty, które zabezpieczą Twoją współpracę z klientami? Zobacz ofertę.

 

OBM Elżbieta Nieradko NIP: 5213641211

ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa

e-mail: elzbieta@nieradko.pl   |   rozmowa telefoniczna

 

 

@2010 - 2024 Copyright by Elżbieta Nieradko