30 czerwca 2018
07 listopada 2018
Wywiadem z Leną Murawską - Blog Managerem rozpoczynam cykl wywiadów z ekspertami w różnych specjalizacjach wirtualnej asysty. Poniżej znajdziesz transkrypcję z rozmowy, którą w całości możesz: obejrzeć na YT posłuchać
31 października 2018
Jeśli rozliczasz się z klientem na podstawie przepracowanych roboczogodzin, to wcześniej czy później dostaniesz takie pytanie - mniej lub bardziej bezpośrednie:  - Jak sprawdzę ile to Pani czasu faktycznie zajęło?
23 października 2018
Kiedy Ela Wolińska zaproponowała mi zrecenzowanie jej książki „Jak zostać Wirtualną Asystentką?”, nie przesadzę, jeśli napiszę, że poczułam lekki dyskomfort. Z jednej strony było mi bardzo miło, że obdarzyła mnie
04 lipca 2018
Pytanie od osoby zainteresowanej wykonywaniem zawodu wirtualnej asystentki: ”Witam serdecznie, [...] 4. Czy posiadanie bloga w jakiś sposób ułatwi dotarcie do potencjalnych Klientów? Będę wdzięczna za każdą wskazówkę:) Podziwiam i
04 lipca 2018
Pytanie od osoby zainteresowanej wykonywaniem zawodu wirtualnej asystentki:   ”Witam serdecznie, [...] 3. Przyznaję szczerze, że nie ma mnie w sieci. Czy osobiste konto na Facebooku jest koniecznością? W jaki inny
03 lipca 2018
Nie podam Ci gotowej stawki, jaką powinnaś brać za wykonywanie zadań wirtualnej asystentki, ponieważ:   Nie ma takiej ogólnej stawki, a te rynkowe wahają się za samą VA w przedziale 30
30 czerwca 2018
Pytanie od osoby zainteresowanej wykonywaniem zawodu wirtualnej asystentki:     ” Niestety choruję i jestem zmuszona, by pracować w domu... VA wydała mi się bardzo dobrą inwestycją czasu, tym bardziej że jestem
12 czerwca 2018
W poprzednim wpisie podjęłam próbę usystematyzowania zawodu wirtualnej asystentki i wyjaśnienia tego dlaczego umiejętności i zakres wykonywanych zadań przez osoby zajmujące się wirtualną asystą jest tak zróżnicowany. Zapraszam do artykułu
25 maja 2018
Jed­nym z czę­sto poja­wia­ją­cych się pytań jest „Czy muszę posia­dać dzia­łal­ność gospo­dar­czą, żeby pra­co­wać jako Wir­tu­alna Asy­stentka?” lub z per­spek­tywy klienta „Jak for­mal­nie mogę współ­pra­co­wać z Wir­tu­alną Asy­stentką?”.   Nie wiem,
20 marca 2018
Zawód Wirtualnej Asystentki nie jest łatwym zawodem. Oprócz całego szeregu umiejętności praktycznych, przydatnych do wykonywania zadań dla klienta, typu znajomość i obsługa: programów mailingowych, crm-owych, CMS-ów programów usprawniających kontrolowanie poszczególnych

Stawiam Ci kawę i ciacho :) 

Jak radzić sobie z kilkoma klientami na raz skoro jesteś sama/ tylko jedna?

Pytanie od osoby zainteresowanej wykonywaniem zawodu wirtualnej asystentki:

 

 


” Niestety choruję i jestem zmuszona, by pracować w domu...

VA wydała mi się bardzo dobrą inwestycją czasu, tym bardziej że jestem zaradna, rzetelna, sympatyczna i potrafię sobie radzić niemal z każdą sprawą.

 

Chciałabym zapytać o coś, czego nie napisała Pani w PDF.

Jak radzi sobie Pani z kilkoma klientami naraz skoro jest Pani sama?

Mam na myśli to, że dzwonią klienci jednego Pani klienta i drugiego oraz trzeciego itd...

Jak radzić sobie z telefonami, kiedy jest się zdaną na siebie?”


 

Po pierwsze: wirtualna asysta ma tak duży wachlarz możliwości, że nie wszyscy klienci potrzebują, żebym odbierała telefony od ich klientów. O tym jakie umiejętności powinna posiadać wirtualna asystentka pisałam w artykule "Jakie umiejętności powinna posiadać wirtualna asystentka i czy potrzebuję kursu, żeby wykonywać ten zawód?" oraz "Czym zajmuje się wirtualna asystentka?

 

 

Po drugie: jeśli mam okres, w którym wiem, że nie będę mogła odbierać telefonów od klientów moich klientów, to ich uczciwie o tym informuję i albo szukamy innej osoby na moje miejsce, albo szukamy innego rozwiązania. Jaka to może być sytuacja: na przykład teraz pracuję z 10-miesięcznym brzdącem w domu, więc nieprofesjonalne byłoby odbieranie połączeń od klientów moich klientów, ponieważ może to negatywnie wpływać na ich wizerunek. Nie sądzę, żeby ktoś miał ochotę i przyjemność słuchać gaworzenia dziecka w trakcie ustalania terminu spotkania biznesowego, czy omawiania warunków płatności.

 

Po trzecie: gdy odbierałem połączenia od klientów moich klientów, to były to przekierowania z ich numerów telefonów, przypisanych do przekierowań na mój numer. Mogą to być numery VOIP-owe, czy telefonii komórkowej, ale (u mnie) to były inne numery niż ten, którym posługiwał się klient osobiście. Coś w stylu informacji na stronie, gdzie jest numer do sekretariatu, czy na recepcję. Miałam go w kontaktach zapisane „przekierowanie nazwa firmy” i jak odbierałam, od razu przedstawiałam się „Dzień dobry, Elżbieta Nieradko, firma X. W czym mogę pomóc?”, a gdy dzwonił mój klient, to od razu widziałam, bo jest wpisany z imienia i nazwiska w kontaktach.

 

 

Po czwarte: jeśli zdecydowałabym się specjalizować w odbieraniu telefonów od klientów moich klientów, to przyjrzałbym się bliżej, jak tę kwestię od strony technicznej rozwiązują firmy oferujące usługę wirtualnej recepcji, ponieważ to wiązałoby się zapewne ze wdrożeniem jakiejś centrali telefonicznej, stworzenia stanowisk pracy dla agentów i ich wyposażenia, wdrożenia procedur i pewnie jeszcze wiele innych niuansów, o których teraz nie pomyślałam, bo nie wiem, że są ważne, a o których dowiedziałabym się, wchodząc w temat tej specjalizacji.

 

 

Jeśli i Ty masz pytanie, na które nie znalazłaś/ nie znalazłeś odpowiedzi na blogu, napisz do mnie :) 

 

 

 

 

Sukcesów,

 

 

 

Jeśli interesuje Cię zawód Wirtualnej Asystentki -zapraszam do grupy na FB tylko dla WA :)