Mam wiedzę i doświadczenie, aby pomóc Ci w skutecznym rozpoczęciu i skalowaniu działań w wirtualnej asyście.
Jeśli chcesz zobaczyć opinie o współpracy ze mną - kliknij tu.
Zobacz poniżej jak mogę Ci pomóc:
Jeśli nie możesz słuchać, ani oglądać, poniżej znajdziesz podsumowanie - nie jest to pełna transkrypcja.
“Twój StartUp” - w jednym wielkim skrócie można określić jako alternatywę dla standardowej działalności gospodarczej. Jest to inkubator przedsiębiorczości, czyli osoby, które nawiązują współpracę zaczynają działać jak firma bez konieczności rejestracji własnej działalności gospodarczej. Osoby te posługują się osobowością prawną fundacji TwójStartUp.
Osobowość prawna - to jest tak naprawdę NIP, REGON i inne dane fundacji, którymi dana osoba posługuje się, przez co nie musi rejestrować własnej działalności gospodarczej, nie widnieje w KRS, czy w CEIDG.
Dzięki temu np. za wszelkie kontrole Urzędu Skarbowego czy ZUS odpowiada fundacja, to właśnie fundacja jest podmiotem kontrolowanym, więc dla potencjalnego takiego beneficjenta jest to bardzo duża korzyść.
Osoba, która współpracuje z fundacją ma status prawny współpracownik i jest zatrudniona w fundacji na podstawie umów cywilno-prawnych, czyli umowy o dzieło lub umowy zlecenie.
W zasadzie nie ma tutaj żadnych ograniczeń, każda branża jest mile widziana, każdy może współpracować z fundacją za wyjątkiem tych działalności, gdzie potrzebne są koncesje, pozwolenia czy inne licencje.
Najbardziej popularne branże, korzystające z fundacji "TwójStartUp" to lektorzy języków obcych, nauczyciele którzy uczą prywatnie, psycholodzy, architekci, programiści, informatycy i graficy.
(przyp.red) Na chwilę obecną (06.2023r) zarejestrowanych jest ponad 6 000 startupów. Fundacja “TwójStartUp” jest obecnie liderem wśród inkubatorów przedsiębiorczości w Polsce.
Z roku na rok tych “firm”, które nawiązują współpracę jest coraz więcej.
Nawiązanie współpracy jest bardzo proste. Można to zrobić zdalnie, lub można osobiście pojawić się w jednym z naszych oddziałów w całej Polsce. Mapa oddziałów znajduje się na naszej stronie internetowej www.twojstartup.pl
Nawiązanie współpracy to tylko tak naprawdę kwestia podpisania umowy o współpracy z fundacją.
Umowę podpisujemy na czas nieokreślony z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. Trzeba pamiętać, że ten czas skutkuje na koniec miesiąca kalendarzowego, więc np. jeśli wypowiemy umowę 15 listopada, to taka współpraca zakończy się 31 grudnia.
W fundacji obowiązuje jedna stała miesięczna zryczałtowana opłata w wysokości 300 zł netto. Jest to kwota stała i zupełnie niezależna od tego, ile w danym miesiącu dana osoba zarobiła. Pobierana tylko jedna stała opłata.
Oczywiście osoba współpracująca z fundacją (beneficjent) może mieć wspólnika w ramach swojej działalności. Wtedy do tej stałej miesięcznej opłaty (300 zł) należy doliczyć 60 zł netto opłaty miesięcznej.
Poza wspólnikiem, mogą pojawić się również pracownicy, w ramach StartUp-u. W pakiecie stałym (300 zł) jest możliwość zatrudnienia do 3 pracowników. Za każdego kolejnego pracownika pobierana jest opłata 25 zł.
Płacimy za możliwość korzystania z osobowości prawnej (korzystanie z NIP, REGON), ale oprócz tego fundacja zajmuje się pełną księgowością startupów. Czyli wszelkie rozliczenia, kontakt z Urzędem Skarbowym, ZUS, wysyłanie wszelkich dokumentów, deklaracji, spoczywają właśnie na fundacji. Również to fundacja oblicza podatek VAT, pobiera odpowiednie zaliczki na podatek dochodowy, więc nie musimy się martwić o żadne obowiązki księgowe.
Co istotne, każdy z naszych beneficjentów, po nawiązaniu współpracy otrzymuje dostęp do specjalnego wewnętrznego systemu CRM. Jest to system kadrowo-księgowy, w którym mamy możliwość wystawiania faktur. Każdy z naszych beneficjentów robi to samodzielnie, w dogodnym dla siebie momencie, jest to bardzo łatwe i intuicyjne.
Pracownicy fundacji sprawdzają każdą taką fakturę, dzięki czemu mamy pewność i bezpieczeństwo, że wszystko jest zrobione poprawnie.
Na początku współpracy, dla każdego naszego beneficjenta przeprowadzane są szkolenia z systemu CRM, aby wiedział dokładnie jak ma wystawiać faktury i nie czuł się zagubiony w systemie.
Jest jeszcze jedna zaleta faktur, a mianowicie na tych fakturach nasi beneficjenci mogą umieścić swoje logo, co sprawia, że faktura staje się bardziej spersonalizowana, co pomaga w kontaktach biznesowych.
Mimo, że na fakturze w polu sprzedawca - widnieją dane fundacji, to pojawia się również informacja "sprzedaż realizowana przez ..." i tam widnieje nazwa startup-u, co bardziej uwiarygadnia taką osobę.
Poza księgowością w pakiecie (300 zł) jest również wsparcie naszego działu prawnego. Miesięcznie mamy możliwość uzyskania 2,5 godziny wsparcia prawnego. Pod taką opieką kryje się głównie sprawdzanie umów.
My jako beneficjenci zawieramy umowy z kontrahentami i prawnicy fundacji sprawdzają rzetelność tych umów. Znaczną część naszych startupów stanowią sklepy internetowe, gdzie często pojawiają się różne regulaminy, które również są kontrolowane przez ten dział prawny.
Prawnicy odpowiadają również na wszelkiego rodzaju pytania i wątpliwości związane z działalnością w ramach fundacji.
Wracając do umów, które beneficjent zawiera ze swoimi kontrahentami za pośrednictwem fundacji, warto tutaj zaznaczyć, że zawsze stronami w takiej umowie są fundacja TwójStartUp i nasz kontrahent. My jako beneficjenci widniejemy w takich umowach, ale dopiero w takim wzorze preambuły, który pojawia się pod tymi stronami w umowie.
Warto również wspomnieć, że w pakiecie 300 zł jest jeszcze infrastruktura.Można korzystać z przestrzeni fundacji, czyli sal coworkingowych w naszych oddziałach w całej Polsce. Nasi beneficjenci, jeśli nie mają własnego biura a mają taką potrzebę, mogą w ramach pakietu skorzystać z powierzchni coworkingowych (jest to 20 godzin pracy w miesiącu).
Dodatkowo, każdy z naszych startupów ma przydzielonego swojego koordynatora. Jest to opiekun Twojego startupu, osoba, do której można się zwracać z każdym zapytaniem. Można to robić poprzez wiadomości e-mail, telefonicznie, czy też umówić się na spotkanie.
Jest to osoba pierwszego kontaktu, która sprawdza nasze faktury i niesie pomoc w razie wątpliwości.
W pakiecie 300zł można również korzystać ze szkoleń organizowanych przez fundację. Na stronie internetowej fundacji umieszczony jest harmonogram szkoleń, z których wszyscy beneficjenci mogą skorzystać.
Poza szkoleniami można korzystać również z usług działu IT, czyli np. może to być stworzenie strony internetowej - wizytówki, zaprojektowanie ulotek itp.
Ponadto jest również dostępny portal "Giełda zleceń", gdzie nasi beneficjenci mogą umieszczać swoje oferty, dzięki czemu inne startupy mogą ze sobą nawiązywać współpracę.
Poza stałą ceną pakietu (300 zł), istnieją koszty dodatkowe, które są np. kosztami ubezpieczenia. Dotyczy to tylko osób, które wyrażają chęć posiadania ubezpieczenia. Ubezpieczenie wynika z dodatkowej umowy zlecenie, która jest zawierana z fundacją.
Dodatkowym kosztem będzie również koszt podatków, z którymi trzeba się liczyć współpracując z fundacją. Podatek, który zawsze należy doliczyć do swoich usług to podatek vat. Fundacja jest VAT-owcem, więc nasze usługi i towary będą zawierały podatek VAT, chyba że dana działalność/ usługi są ustawowo zwolnione z VAT.
Zwolniona z VAT jest branża lektorów języka obcego, nauczanie prywatne, usługi psychologiczne.
Dla wszystkich pozostałych osób, które muszą zapłacić podatek VAT, mamy dobrą informację, ten VAT można redukować, zbijać kosztami. Należy tutaj pamiętać, że koszty należy wykazywać na dane fundacji, co wiąże się z tym, że korzystamy z osobowości prawnej fundacji. Dlatego tak ważne jest (by można było obniżyć VAT), aby na fakturze widniały dane fundacji.
Takie faktury kosztowe należy dostarczać co miesiąc do swojego koordynatora. Kosztem może być wszystko, co jest związane z działalnością, np. wynajem biura, wydruk ulotek, wszelkie koszty związane z reklamą danej działalności. Jeśli mamy sklepy internetowe, kosztem jest zakup towarów, którymi dalej obracamy.
Tutaj sytuacja wygląda inaczej niż w przypadku własnej działalności gospodarczej, ponieważ w fundacji podatek dochodowy wynika z umów cywilno- prawnych. Tak jak wspominałam na początku, status prawny po rozpoczęciu współpracy z fundacją jest taki, że jesteśmy współpracownikami zatrudnionymi w fundacji na umowy (dzieło/zlecenie).
W związku z tym, że z fundacją można zawierać umowę o dzieło, podatek dochodowy możemy zredukować nawet do 8,5%. Wynika to z umowy o dzieło z przeniesieniem praw autorskich, gdzie występuje 50% kosztów uzyskania przychodu. W porównaniu z własną działalnością jest to bardzo korzystne.
Aby rozpocząć współpracę z fundacją wystarczy zgłosić się najprościej poprzez formularz kontaktowy na naszej stronie internetowej https://twojstartup.pl/dolacz/ i podpisać umowę o współpracy.
Zacząć działać możemy już od dnia podpisania tej umowy, co jest również dużą zaletą współpracy z fundacją TwójStartUp.
Po wszelkie szczegółowe informacje zapraszam na stronę fundacji: https://twojstartup.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/TwojStartup
Mam nadzieję, że znalazłaś w tym odcinku coś dla siebie.
A jeżeli potrzebujesz bardziej namacalnego/realnego wsparcia w realizacji swoich planów — zapraszam Cię do zapoznania się z moją ofertą — KLIKNIJ TU
Kamila Galarda: Dyrektor Obszaru Sprzedaży w “TwójStartUp”
Chcesz być na bieżąco - zapisz się do newslettera
Zapraszam Cię do odsłuchania nagrania z konferencji dla freelancerów i wirtualnych asystentek. Kamila Galarda opowiedziała nam, o fundacji "TwójStartUp", jako alternatywie dla standardowej działalności gospodarczej.
OBM Elżbieta Nieradko
ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa
NIP: 5213641211
e-mail: elzbieta@nieradko.pl
@2010 - 2023 Copyright by Elżbieta Nieradko.